lördag, september 24, 2016

EFIT 24 september 2016

Välkommen till FotoBloggen

Det har blivit lördag, det är tre månader kvar till julafton och det är dags för Ett foto i timmen.

00 Ser en repris av Breaking News med Filip och Fredrik. Känner mig lite sugen på mariekex men har inga hemma.

06 Ska värma några pannkakor till frukost. Ja. Jag köer färdiga.

07 Vattnar blommorna i köket när jag ser att den vandrande juden fått några vita fläckar på sig. Någon som vet vad det kan vara?

08 Fick en ros av en kollega igår, hade ingen vas som passade så det fick bli en annan lösning.

09 Köpte det här nätet förra sommaren och det har suttit uppe sedan dess, känns som att det gjort sitt nu.

10 Löser Melodikrysset i grupp.

11 Det rycker och rycker och rycker i ögonbrynet. Nej, jag tror inte det ska synas på bilden.

12 Har tvättat håret och ser till att handduken sitter som den ska, kommer ha den på ett tag nu.

13 En lunchklassiker hos CasaVonkis, vita bönor och bacon.

14 Har diskat lite. Tar resten imorgon.

15 Har pratat i tefelonen med systrarna, först den ena sedan den andra. Den är bra till sånt, min osmarta tefelon.

16 tar mig lita glass med banan och hemmagjord chokladsås och tittar på Star Wars -A new hope.

17 Tittar fortfarande på Star Wars. Glassen är dock slut.

18 Ser att en av porslinsblommorna behöver lite omtanke och en blomställning att klättra på.

19 Under salladen och dressingen döljer sig en massa grönsaker och grillad kyckling.

20 Tittar på ett avsnitt av Chelsea på Netflix.


Det får bli sista bilden redan nu, känner att en huvudvärk är i annalkande. Andra som fotar detta datum hittar du här.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

15 kommentarer:

Joakim sa...

Tittar förbi din dag. Hm vita fläckar. sorry tyvärr inte

Vonkis sa...

Joakim
Funderade ett tag på om det kunde vara kalkfläckar från vattningen men då borde de synts tidigare och även finnas på de andra blommorna tycker jag.

Majsan sa...

Tittar inom... Nej, vita fläckar vet jag inget om :( Kanske Google kan eller om Du tar foto och visar upp för en florist.. Lycka till.

Jag återkommer senare under dagen och önskar Dig en fin dag.

Hanna sa...

Coops färdiga pannkakor är dom bästa!

Vonkis sa...

Majsan
Har googlat flera gånger men hittar inget. Får väl leta reda på en florist :-)

Hanna
Att de är!

Annika S sa...

Hallojsan, tack för titten. Nä det är bara s k smartphones som har roliga saker att leka med som tar massor av batteri

/Annika
https://auroraaurum.wordpress.com/

Joakim sa...

Tittar förbi för lite mera bilder av din dag. Mm böner och bacon :)

Charlotte sa...

Kikar in på din dag! Ser ut som en skön lördag, bönor & Bacon är så himla gott tycker jag också! :P

Efwa - Medea sa...

Vita bönor och bacon var väldigt länge sedan jag åt men ååh så gott. Vet inte heller något om de vita fläckarna.

Ariella sa...

Kikar in på din dag. Å jag som tänkt köpa vita bönor i dag å så glömde jag det! Så dumt :)

Anonym sa...

Ingen av mina många vandrande judar har några vita prickar, var tvungen att kolla dem alla.'

Marianne

Hanna sa...

Åååh gott med glass!

Anni sa...

Det är ullöss! Inte alls roligt att få. Du måste ta bort - skrapa bort - alla du kan se och kanske tvätta med sprit eller något sedan. Kolla också på andra växter, helst ner i trånga vrår där de där otäckingarna gärna sitter. Kan vara supersvåra att få bort!
I övrigt såg ju dagen bra ut! :-)

Vonkis sa...

Annika S
Jag behöver bara ladda min osmarta telefon en gång i veckan ungefär.

Joakim
Riktigt mumsigt.

Charlotte
Det var en riktigt bra dag, det var det.

Efwa - Medea
Här blir det lite nu och då, gillar verkligen bönor och bacon.

Ariella
Du får köpa idag istället :-)

Marianne
Undrar vart mina kommer ifrån.

Hanna
Verkligen!

Anni
Åh nej! Först spinn och nu ullöss. Jag ska nog inte ha växter, vare sig inomhus eller utomhus.

Tinna sa...

Tittade nu äntligen tillbaka... Det verkar som att du hade en sådär härligt slapp och slö lördag... Lyx!