söndag, september 11, 2016

Nytt i köket

Välkommen till BlomBloggen

När mamma och storasystern var nere på besök i juli hade de med sig lite blomskott till mig. Jag köpte nya blommor när jag flyttade in i lägenheten för snart två år sedan men de tvärdog inom en månad och sedan har jag varit lite feg att köpa nytt.

Nu har blomskotten blomskotten blivit planterade! Sorgligt nog är jag inte så bra på det här med blommor och blomnamn så vad denn till vänster och den i mitten heter vet jag inte. Men den till höger, det är en november-, jul- eller påskkaktus. Kärt barn har många namn.

Det gör mycket med ett fönster när det kommer dit lite växter.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blommor gör mycket i ett fönster eller ett rum.
De lila växterna är en form av Vandrande jude.

/Marianne

Vonkis sa...

Marianne
Aha, då lärde jag mig ett nytt blomnamn nu :-)