fredag, maj 26, 2017

Sugen på en massa gottigott

Välkommen till GottBloggen

Ni vet när en är sugen på än det ena än det andra och inget av det finns hemma. Jag har en sådan dag idag.

Först var det kladdkaka som lockade. Tänkte göra en men insåg att det inte fanns några ägg här hemma. Sedan kände jag sug efter Ben & Jerry. Trodde att jag kanske hade lite kvar i frysen men icke. Nu vill jag ha färska jordgubbar med grädde. Inte heller det finns att tillgå i den här lägenheten.

Visst, jag skulle kanske kunna gå till Konsum och handla ägg och glass och jordgubbar och grädde. Men det ids jag inte heller.

Så jag får väl sitta här hemma och vara sugen på sånt jag inte kan få.

Ibland är livet sannerligen hårt.


#Blogg100
87/100
Antal giraffkalvar födda - 1
Antal fågelägg kläckta - 4/4

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har ätit glass och jordgubbar. Det var verkligen suuuupergott!:)
Hälsa med dig!;) Kram/Storahyster

mossfolk sa...

Chokladbollar! Klart underskattat 😉

Vonkis sa...

Storahyster
Snäll du är...

mossfolk
Tog lite oboy och fil :-D