fredag, juni 21, 2019

EFIT 21 juni 2019

Välkommen till FotoBloggen

Det är Midsommar afton idag och 17:54 infaller sommarsolståndet. Dessutom är det Ett foto i timmen idag.

Kl. 06. Börjar dagen på samma vis som alltid.

Kl. 07. Jag har utmanat eleverna i läsning över sommaren. De ska läsa dubbelt så många böcker som mig under lovet. Så jag tar en liten lässtund i soffan.

Kl. 08. Det åskade och regnade rätt ordentligt igår så jag fick ställa blommorna längre in på balkongen men idag ska det vara uppehåll så jag ställer i ordning på balkongen igen.

Kl. 09. Jupp, det diskas idag med.

Kl. 10. Har rensat bland blommorna jag har inne och satt de nyinköpta palettbladen i krukor.

Kl. 11. Snappar med en elev om sommarutmaningen.

Kl. 12. Ser till så att solfjädern kommer med på dagens utflykt.

Kl. 13. Vi åker utmed utflyktsvägen till Marmorbruket.

Kl. 14. Vi tar för oss av matsäcken som S hade ordnat.

Kl. 15. På väg till bilen behövde några gå på tc så jag vaktade väskorna.

Kl. 16. Vi har kommit till nästa ställe, Lilla älgsjön och A kan inte komma i vattnet snabbt nog.

Kl. 17. Vi har det väldigt bra här vid sjön.

Kl. 18. Hemma igen. Har satt mig på balkongen och lutar mig lite bakåt. Funderar om salvian ska klippas ner, den har blivit väldigt hög.

Kl. 19. Sitter kvar på balkongen, har hittat två nya blomknoppar på en av fuchsiorna. Någon har börjat grilla i närheten.

Kl. 20. I väntat på att årets Sommar i P1 ska börja lyssnar jag på Athena Farrokhzads sommar från 21 juli 2014, ett av de bästa sommarprogrammen enligt min mening.

Kl. 21. Avslutar fotodagen men glada nyheter, självplocket hos Ringstad gård öppnar imorgon.


Här hittar du andra som är med och fotar sin midsommarafton.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

7 kommentarer:

Micke sa...

Det är fler som diskar, är ju en sån dag med EFIT-disken :)
Hade inte koll på sommarsolståndet idag men nu vet jag!

Så, klockan 18-bilden kan man säga att nu går vi mot mörkare tider ;)

Vonkis sa...

Micke
Det kan man sannerligen :-)

Anonym sa...

Glad midsommar!
Än går vi mot ljusare tider 😊

Marianne

Lillian "sognafaret" sa...

Så herlig det er når det er sommer!

Anni sa...

Så skönt det såg ut där vid sjön! Mysigt ställe att fira midsommar på.
Gillar självplocket också, inget smakar så gott som de gubbar man själv plockat ihop.

Vonkis sa...

Marianne
Inte nu längre.

Lillian
Ja det är det :-)

Anni
Ja, det är väldigt skönt vid den sjön, det kan vara ganska mycket folk där utan att det blir trångt.

Det blir självplock på onsdag, ska bli gott både med färska bär och hemmagjord sylt.

Efwa - Medea sa...

Kikar in på din dag!