lördag, december 07, 2019

EFIT 7 december 2019

Välkommen till FotoBloggen

Dagen före andra advent och idag är det Ett foto i timmen igen. Tvätt, julfix, Melodikrysset och lite annat står på schemat, häng med.

Kl. 06. Uppe för att ta medicinen. Jag har besök i helgen och en av besökarna, Lisa, gillar verkligen mitt golv.

Kl. 07. Jag vet inte hur vanligt det är med att det står ett hockeymål precis utanför tvättstugan, den här har stått här ett tag nu.

Kl. 08. Det är ju helg så då blir det grötfrukost. Juicen drick ur mina loppade julglas.

Kl. 09. Tittar igenom Portionen för tian, dags att prova något recept från den nu.

Kl. 10. Löser Melodikrysset i grupp.

Kl. 11. Hämtar upp tvätten. Allt är inte riktigt torrt men jag orkar inte går upp och ner fler gånger så det får torka klart i lägenheten.

Kl. 12. Har tagit mig till stan och köpt födelsedagspresenter.

Kl. 13. Fortfarande på stan, passar på att handla på en lite billigare affär än den jag bor vid.

Kl. 14. Skär till butternut pumpan. Det tog sin lilla tid och jag hoppas att händerna inte tog allt för mycket stryk.

Kl. 15. Mums. Pumpapasta med grönkål. Det här kommer jag göra fler gånger men då har jag nog i lite mindre citron.

Kl. 16. Jodå, jag har diskat även denna efit.

KL. 17. Så, då har Annis fina pepparkakshus kommit på plats.

Kl. 18. Tittar på skidskytte från Östersund. Det gick så där när jag började titta. Såry.

Kl. 19.Då var julgardinerna på plats i sovrummet och även en stjärna som inte släpper ifrån sig speciellt mycket ljus. Får nog ta och byta ut den men det får bli en annan dag för nu känns det i knäna att jag nog gjort lite väl mycket denna dag.

Kl. 20. Ligger på sängen och vilar lite. Det var välbehövligt.

Kl. 21. Avslutar dagen med att titta på klipp med Stephen Colbert.


Andra som fotar idag hittar ni här.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

13 kommentarer:

Annis sa...

Jag hänger med :-)
Ser ut att vara en passande plats att leka lite hockeymålis där utanför tvättstugan.
1 h kvar till MX.

lasse sa...

Vi är med idag igen. Ett mulet och grått Gävle inbjuder inte till mycket denna dag. Visserligen plusgrader men
usch vad trist. Det som lättar upp är X-et.

Vonkis sa...

Annis
:-)

lasse
Krysslinlägget hittar du här

https://vonkis.blogspot.com/2019/12/melodikrysset-vecka-49-2019.html

lasse sa...

Carola

lasse sa...

Var är alla ?

Vonkis sa...

lasse
Följ länken ovan.

Anonym sa...

hjälp på v4

Vonkis sa...

Anonym
Du hittar kryssinlägget här.

Micke sa...

Länge sedan jag åt gröt till frukost påminns jag om..

Efwa - Medea sa...

Kikar in på din dag!

Anna sa...

Ha ha! Denna EFIT disk! :D
Verkar ha varit en trevlig dag! Vi har haft ett skelett av en katt i vårt trapphus ( modell så klart ). Det var lite obehagligt. Ha en fin söndag!

Anni sa...

Vad kul att du använder huset :-)
Nog är det tufft att skära i pumpan? Jag har en liggande som jag ska ge mig på, funderar på om det var samma recept som du gjort som fick mig att köpa den? jag har ju både grönkål och citron hemma ...
Kokos- och morotssoppa lät också gott!
Jag missade lördagen och körde min EFIT på söndagen istället.

Karoleen sa...

Kikar in på din dag =) Du har hunnit med massor du!