söndag, juli 05, 2020

Den hundrafemte dagen: Matlagning, Marveljakt och Eurovision

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag etthundrafem i isolering. Idag har jag för första gången på många dagar tillagat mat. Stekt kyckling bland annat. Det gäller att passa på när vi inte har dödsvärme. Trots den relativt låga temperaturen utomhus blev jag svettig som en gnu (som vi alla vid det här laget vet svettas otroligt mycket) så jag håller tummarna för att vi slipper någon mer värmebölja den här sommaren.

Jag har sett klart alla Marvel-filmer till Endgame, några har jag sett flera gånger, så nu är jag på jakt efter de serier som gjorts. En del finns på Netflix men Agent Carter och Agents of S.H.I.E.L.D hittar jag tyvärr ingenstans. Elände.

På tal om nästan elände. Nu har jag sett Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga. Den var väl rätt oförarglig men samtidigt kändes den så bortkastad och igenomhafsad på något sätt. De hade kunnat göra mer för att den inte skulle kännas så halvdan. Bäst var Dan Stevens som rysk storfavorit som är rätt dålig på att hålla sig i garderoben.


Inga kommentarer: