onsdag, december 08, 2021

En dag i december

Välkommen till DecemberBloggen

Står på hållplatsen och väntar på spårvagnen till bussen till jobbet. Tittar på det fina ljusdekorationerna kommunen ställt på Hamnbron. Ser du så vackert.

På den korta promenaden från spårvagnen till bussen upptäckte jag att även Renströmmen satt upp juldekorationer på sin fasad. Det var rätt gulligt med ett tomtehuvud där på taket.

Har jag sagt att jag har himla fina kollegor? Inte! Jag har himla fina kollegor. Ta idag efter lunchen till exempel. När jag kom tillbaka tillbaka till mitt bord i arbetsrummet hade en ställt en mugg varm choklad där. Så otroligt gulligt!

Äntligen fick jag upp klassens kalenderblad för december. Visst syns det att jag hade en stark fyra i bild. Det var pointillismen som lade krokben för mig. Damn you pointillismen! 

Det är bara två veckor kvar på terminen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jobbar du den 22?
Marianne

Anni sa...

Man brukar påstå att mobilkameror numera är så bra att man inte behöver "vanlig"kamera. Tillåt mig tvivla.
Men du har snälla kollegor!

Bloggblad sa...

Kom det en spårvagn och skrämde dig medan du fotade?

Underbara teckningar!

Vonkis sa...

Marianne
Nej, jag har tagit ut komptid den dagen.

Anni
Fast min telefon är fyra år :-)

Bloggblad
Det skulle man kunna tro men det är min gamla telefon (och då kamera) som inte fungerar bättre än så här.

Det var en elev som undrade lite över lucian, så jag frågade om hen sett någon av Picassos målningar. Det hade hen inte...