onsdag, december 01, 2021

Nytt var det här!

Välkommen till BökBloggen

Jag har fått en ny dörr. Ja, inte bara jag, alla i huset får nya dörrar. Det är så kallade säkerhetsdörrar och det ska jag säga dig, att det har varit bra men en tydlig instruktion på hur de ska öppnas och låsas. Det fanns en liten klisterlapp på insidan av dörren, men den visade fel. Tur då att ena grannen var hemma så han kunde hjälpa mig. Förhoppningsvis kommer jag ut imorgon.

Fortfarande envis som en gnu försöker jag fota månen, i morse var det en nätt liten skära, med öppningen åt höger. Om man förstorar bilden kan man inte se det, heller.

Efter jobbet igår skulle jag på träff med facket i kommunen och då passade jag så klart på att ta en bild på kvällshimlen. Fotot är taget vid 16-tiden och jag tror att den ljusa pricken mitt på bilden är Venus. 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Blir en spännande morgondag. Hoppas det löser sig!
Marianne

Vonkis sa...

Marianne
Det har gått bra hittills i alla fall :-)

Anni sa...

Hoppas att man kostat på snygga säkerhetsdörrar, det finns faktiskt sådana också.

Vonkis sa...

Anni
Dörrarna är helt ok, de är i något lite ljusare trä.