fredag, december 01, 2023

Ett foto i timmen fredag 1 december 2023

Välkommen till FotoBloggen

Se där det är Ett foto i timmen och den här gången hade jag koll på dagarna och kan vara med.

Kl. 05. Same procedure as last day, every day.

Kl. 06. Mellanmålet fixas.

Kl. 07. På jobbet och förbereder julkalendern från Naturhistoriska riksmuseet.

Kl. 08. Vi börjar skoldagen med Morfis kod.

Kl. 09. Innan rasten kollar vi i den mångkulturella almanackan.

Kl. 10. Vi är bjudna på ett fantastiskt bokcafé.

Kl. 11. Ja men då tar vi lite lunch.

Kl. 12. Dagens sista lektion inleder vi med en kahoot om Vasatiden.

Kl. 13. Och avslutar med Lilla Aktuellt.

Kl. 14. Broddarna är på sp nu kan jag gå hem i snön.

Kl. 15. Hemma. Har fått i mig lite havregrynsgröt så nu ska jag titta på damernas skidskyttesprint.

Kl. 16. Skidskyttet bar ingen höjdare idag heller så jag hoppade in i duschen innan alla gått i mål.

Kl. 17. Har plockat fram julgardinerna som ska upp i vardagsrummet imorgon.

Kl. 18. Äter middag/kvällsmat.

Kl. 19. Färdig med efit-disken.

Kl. 20. Avslutar dagen med lite gymnastik. Andra som är med och fotar sin dag hittar du här.

7 kommentarer:

joakim sa...

Spanar in din morgon :)

Annika sa...

God morgon, finns känns det oändligt att alltid äta medicin varje dag, år ut och år in. Lite tröstlöst.

Anni sa...

Ordning på torpet, Vonkis är med igen <3
Du ser ut att ha mycket kul på jobbet idag!
Måste kolla in Naturhistoriskas julkalender. Kan säkert lära mig ett och annat där.

joakim sa...

Julpynt på rätt sidan månaden. :)

Anni sa...

Här kommer inga julgardiner upp förrän till Lucia, men vintergardinerna ska upp i köket imorgon.

Vonkis sa...

joakim
Ska strax gå in och spana på din dag :-)
Upphängningen av julgardinerna skulle ha börjat förra helgen men jag gav mig till tåls en vecka till.

Annika
Ja, nog vore det skönt att kunna bli av med med medicinerna alltid.

Anni
Jag älskar mitt nya jobb och idag var en extra rolig dag.
Vintergardinerna i köket kom upp för någon vecka sedan men om jag ska hinna få upp julgardinerna i alla rum innan julen är över måste jag börja nu :-)

Anna sa...

Hej!
Inne och kikar på din dag!
// Kram Anna