lördag, mars 02, 2024

Ett foto i timmen lördag 2 mars 2023

Välkommen till FotoBloggen

Ibland kommer Ett foto i timmen tätt inpå varandra och så är det den här gången. Efit i torsdags och Efit idag. Jag har inte haft huvudet med mig riktigt så det har blivit några luckor under dagen.

Kl. 06. Så är den här dagen igång.

Kl. 07. Det ska tvättas så tvätt flyttas från tunnan till IKEA-påsen.

Kl. 08. Det blir havregrynsgröt till frukost idag.

Kl. 09. Jag var nere i tvättstugan men glömde att fota.

Kl. 10. Jodå, jag löser Melodikrysset även denna lördag.

Kl. 11. Då var jag åter i tvättstugan och plockade ihop till dagens utflykt och glömde jag att fota.

Kl. 12. Dagens lunch, lite lax, kokt potatis och kall sås.

Kl. 13. Har varit på sjukhuset och hämtat en extra spruta efter gårdagens tjorv. Det här är den sista jag ska ta.

Kl. 14. Japp, jag glömde fota igen.

Kl. 15. Blev påmind av Anni att fota när jag var på sticklingsbytarkalas! Jag har småätit lite av S goda muffins, vågar mig inte på något mer för magen protesterade tidigare. Kanske har det blivit för mycket lax senaste dagarna?

Kl. 16. Sticklingsbytet är redan klart. Kopparblad, aloe vera, påskkaktus, elefantöra, pelargon och mycket annat har bytt ägare.

Bjuder på en bonusbild. De här fick följa med mig hem. Ser ni monsteran? Tänk att man kan få en sådan på ett sticklingsbytekals. 

Kl. 17. Torkrummet har tappat stinget så några plagg får torka klart i vardagsrummet.

Kl. 18. Mat igen. Den här gången är buljongen redd med lite maizena. Förstår att ni antecknar för fullt.

Kl. 19. Lyssnar på Europapodden.

Kl. 20. Ja då stressade jag för mycket inför kvällens spruta för att komma ihåg att fota.

Kl. 21. Sista sprutan är tagen och jag kan fokusera på Melodifestivalen lite bättre.

Fler bilder kommer under eftermiddagen/kvällen. Andra som fotar denna lördag hittar du här.



5 kommentarer:

Annika sa...

Kikar in på din EFIT, det är lätt att glömma att fota, antingen kommer man ihåg det hela tiden, eller typ inte alls :-)

Vonkis sa...

Annika
Jag har missat någon bild förut men aldrig så här många under samma dag.

Eva sa...

Tittar in hos dig, sticklingsbyta låter jättekul kanske något man borde börja med. Hoppas allt blir bra med magen.

Anni sa...

Nu blev det ordning på torpet :-)
Kul med sticklingsbyte! Jag har funderat på att anordna bokbytesdag här. Inte riktigt samma sak, men ändå.

Efws sa...

Kikar in på din dag lite i efterhand. Det är lätt att missa att fota vissa timmar.