söndag, april 14, 2024

Ett foto i timmen söndag 14 april 2024

Välkommen till FotoBloggen 

Det är söndag i mitten av april. Tydligen finns det en dag som heter Cake and Cunnilingus day och den infaller precis idag. Nej, jag har inte vågat googla för att fördjupa mig i vad dagen innebär. Jag nöjer mig med att ta ett foto i timmen då idag även är en efit-dag.

Kl. 05. God morgon, då är den här dagen igång men.

Kl. 06. Kunde inte somna om så det fick bli två avsnitt av Brooklyn Nine-Nine.

Kl. 07. När det är söndag, då blir det havregrynsgröt kryddad med lite lite kardemumma och så en klick hallonsylt.

Kl. 08. God morgon Norrköping.

Kl. 09. Jag går igenom mina anteckningar från stadgegruppens träffar inför ett möte med odlingsföreningens styrelse.

Kl. 10. Packar väskan till lotten.

Kl. 11. På styrelsemötet.

Kl. 12. Min del av mötet är slut, nu är jag på Plantagen med S. Där finns den här ursnygga rhododendronen. Men. Enligt S har vi ingenstans att ha den på vår lott. Av någon anledning tycker hon inte vi ska ta bort den rhododendron vi redan har och ersätta den med den här vackre.

Kl. 13. S snyggar till den första skuggrabatten, som för övrigt ligger väldigt nära vår rhododendron, den som inte är orange.

Kl. 14. Jag gallrar lite i skogsbrynet.

Kl. 15. Arbetet på lotten är slut för den här gången men vi gör ett stopp på Returpunkten. Penséerna, brädorna och sättpotatisen slängdes inte.

Kl. 16. Är hungrig så jag slänger ihop en snabb spenatsoppa.

Kl. 17. Efter två dagar på lotten behöver håret tvättas.

Kl. 18. Läser igenom instruktionerna till morgondagens laboration.

Kl. 19. Bakar päronmuffins som klassen ska få imorgon, ett litet Eid-firande i efterhand.

Kl. 20. Avslutar den här fotodagen med ett avsnitt av Brooklyn Nine-Nine. Andra efit:are som är med och fotar sin dag hittar du här.


11 kommentarer:

Anonym sa...

Såå tidigt du startar dagen!
Sorgligt att det ska hända så många sorgliga saker. Hoppas att det går bra vid avspärrningar, framför allt för de boendes skull.

Anonym sa...

Anonym är Marianne.

Vonkis sa...

Marianne
Det är medicinerna som gör att första larmet ringer tidigt.

Anonym sa...

Åh så vackra muggar ni har på styrelsemötet!!
Vet du vem tillverkaren är eller var de finns att köpa?
Villhöver 😋
/ Carin

Efwa sa...

Kikar in på din dag!

Anonym sa...

Förstod det. Men trodde det var kl 6. Håller med om att den orange, verkligen var snygg. Den är nog svår att få att överleva, så den ni har får duga!

Anonym sa...

Nu hade jag fel! Den orange växer i zon 1-5, och ni verkar vara 3.
Marianne

Micke sa...

Inne och kikar litegranna.
Nån spenatsoppa har jag aldrig lagat själv. Dock smakat lite

Anna i Portugal sa...

Kollar in din EFIT. Så fantastisk vacker rhodedendron! Här blev det pastasås med egen spenat från trädgården igår.

Karoleen sa...

Ok, intressant dag. Nu visste jag betydelsen på den andra men blev lite förvånad över att det hade en egen dag. Och jag googlade mig till, eller rättare sagt en kollega på jobbet googlade sig till att den uppkom 1823... det är inte illa pinkat ;-)

Anni sa...

Den där söndagen var verkligen ingen höjdardag i Peking - och då menar jag såklart inte din egen dag. Tur att det finns små världar, som trädgårdar och lotter, att försvinna in i. Bara värmen som saknas.