lördag, april 20, 2024

Melodikrysset vecka 16 2024

Välkommen till KryssBloggen

God morgon löjlisar och olöjlisar. Här i Norrköping är det idag soligt, kyligt och förkylt. Igår låg jag hela dagen men idag har jag tagit mig upp ur sången, förhoppningsvis är det här en kortvarig förkylning. I torsdags vräkte snön ner men tack och lov är den redan borta.


Det är/har varit driftstörningar på sverigesradio.se och Sveriges Radio Play så jag lägger upp en bild på dagens kryssplan, så kan vi kika där och problemet fortsätter under Melodikrysset.

Ricky Martin, som jag varit lite på tapeten efter sitt deltagande på Madonnas konsert... Kul med Livin' la vida loca på spanska.

Så där fin har Anna Books ABC aldrig låtit. Bra är den, men fin, det var första gången.

Att det är Arja Saijonmaa som sjunger Så vill jag älska dig hör jag men att originalet heter Caruso behövde jag hjälp med.

Alex is the man av och med Ola and the Janglers.

Sommaren 2020 skulle jag har åkt till Gröna Lund för att se No Doubt spela. Nu var det ju något annat som kom emellan men hoppet lever att få se dem live någon gång.

Heja Bamse, starkast är vår Bamse
men han tycker inte om att slåss
Dunderhonung, farmors dunderhoung
äter han för att bli stark förstås
Och kommer det en stöddig typ och ger en liten svag ett nyp
då laddar Bamse upp igen med dunderhoungen

Ten Sharp med You, det var inte igår. Vi skriver alltså in talet tio på vågrätt 6.

Dansen som får det att sprätta i benen heter can can.

I sommar är det tretton år sedan Amy Winehouse dog, alldeles för tidigt. Och nu har väl filmen Back to black, om hennes liv, haft premiär?

Det är Rolf Bengtsson som gör rösten till Allan i dalen i Disneys Robin Hood.

Can't take my eyes off you (You're just too good to be true).

Thank you for the music är skriven av Björn och Benny, här sjöngs den av Amanda Seyfried i filmen Mamma Mia.

Med det är dagens kryss löst och inklickat och jag ska fortsätta att kurera mig med lite te.

Tack alla som var med och löste krysset idag. Ta hand om er så sörs vi igen om en vecka.

snabbgenomgången
L 8 Ricky
L 1 ABC
V 1 Arja
L 4 Saijonmaa
V10 Caruso
L11 Ola
L 2 Janglers
V 7 No
V 3 Bamse
V 6 Tio
V 5 Can Can
V12 Amy
V 8 Rolf
V 9 You
V13 Amanda
L 3 Benny

90 kommentarer:

Petra sa...

God morgon, premiär i husvagnen. Här är det också soligt och kallt. I natt var det minusgrader. Igår kom det några snöflingor medan jag var inne på gymmet men hade slutat när jag skulle cykla hem.

Vonkis sa...

Petra
Det var sannerligen bra timat av snöfallet :-)

Christer sa...

God förmiddag från Limhamn! Här blåser det och himlen är täckt av ljusgråa moln som håller på att spricka upp och låta solen titta fram. +5C.
För tillfället kan jag inte få fram krysset på datorn. Vet ej vad problemet är. I värsta fall får jag använda det via telefonen.

Anders sa...

God morgon på er från Märsta , här är gråå kallt 0 grader på termometern...fryser brrr...

lasse sa...

Tydligen har SR tekniska problem !
Har nyss varit ute i blåsten och nollgradigt i luften ! Inte skönt ! Men solen lyser !

Cre8iv sa...

Hejsan!! Minus 3 inatt på Västkusten. Igår vid lunch rejäla snöbyar och sen en hagelstorm, trots att alla prognoser visade 0 mm nederbörd!!När ska detta sluta?

Kjell Sigbjørn sa...

God morgon från ett soligt Norge -5 nu (-10 i natt:

Sveriges Radio har problem med med hemsidan och appen, de skickat ut det här meddelandet:

Just nu har vi störningar i våra digitala tjänster. Det här är en reservsida.
Du kan alltid lyssna på våra sändningar i en FM-radio och följa driftsinformation i vårt supportforum.

Anders sa...

Hittade ett kryss i Hemmets veckotidning Nr 16 så man kan följa med hjälpligt

Vonkis sa...

Christer
SR skriver att de har störningar i sina digitala tjänster. Vi får hålla tummarna att det löser sig till krysset startar.

Anders
Känns som det är det sjunde vintern för säsongen.

lasse
Vi får glädja oss åt det lilla (att solen skiner).

Cre8iv
Jag hoppas det här är den sjunde och sista vintern för den här gången.

Kjell Sigbjørn
Du bor sannerligen i ett köldhål.

Cre8iv sa...

Jag tog en skärmdump på krysset!

Kjell Sigbjørn sa...

Nu tror jag.dom har hittat felet. Det funkar här och jag har fått upp krysset på nätet

Vonkis sa...

ANders
Lägger strax upp krysset både här i bloggen och fb-gruppen.

Christer sa...

Tack for informationen! Nu fungerar det igen.

Lena sa...

Morrn från ett mulet och kallt Luleå. -5 grader visar termometern även i dag, det har den gjort hela veckan och det tinar inte ett dugg. Är skitless på denna segdragna vinter som aldrig verkar släppa sitt grepp :-(
Nu låter jag väldigt gnällig :-)

Bettan sa...

God morgon.
Idag står jobb på schemat men först ska jag lösa krysset med er

Vonkis sa...

Vi får hoppas att det fungerar med hemsidan hela krysset.

Lena
Nog får man vara gnällig när vi närmar oss slutet av april och det är snöigt, halt och kallt fortfarande.

Bettan
Bra för oss :-)

Anders sa...

Nu har SR fått igång nät krysset igen så nu fungerar det.

Bettan sa...

Förra veckans svar:

L 1 Damorkestern
L 11 Johnson
V13 Krokodilen
L12 Bilen
V 6 Maroon
V15 Lugn
L10 Modern
L 5 Talking
V 1 Dahlquist
L 4 Star
V14 Nanne
L 7 Of
L 3 Quo
L 8 Nu
V 9 Ska
L16 To
L 2 Her

Vonkis sa...

Anders
Jag har installerat appen för att kunna skriva i krysset där, för säkerhets skull.

Bettan sa...

Vonkis:
använder alltid melodikrysset appen, jätte smidig tycker jag

Vonkis sa...

Bettan
Kan tänka mig det, jag kör på datorn eftersom jag har bloggen där.

Lena sa...

VA, Luleå igen :o

Vonkis sa...

Lena
Du ser :-)

Anders sa...

L-8= RICKY

Christer sa...

RICKY MARTIN

Anonym sa...

Ricky

Kjell Sigbjørn sa...

RICKY Martin

Stina sa...

Ricky

Anders sa...

L-1= ABC

Kjell Sigbjørn sa...

ABC (Anna Book)

Stina sa...

ABC

Christer sa...

ABC

Christer sa...

ARJA; SAIJONMAA; CARUSO

Anonym sa...

Arja Saijonmaa caruso

Anders sa...

V-1= ARJA
L-4= SAIJONMAA
V-10= CARUSO

Anders sa...

L-11= OLA
L-2= JANGLERS

Christer sa...

OLA & JANGLERS

Cre8iv sa...

Då blir nog V5 CAN-CAN

lasse sa...

Du var lite snabbare än mig Cre8iv !

Anonym sa...

Bo

Christer sa...

NO Doubt

Anonym sa...

No

Anders sa...

V-7= NO

Cre8iv sa...

Ja, Lasse, dessutom är det väl V5 och inte L5?

Christer sa...

Nu försvann mitt inlägg!

lasse sa...

Helt rätt !

Stina sa...

No

Christer sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

God morgon

Anonym sa...

Bamse

Anders sa...

V-3= BAMSE

Christer sa...

BAMSE

Stina sa...

Bamse

Bettan sa...

Halvtid:
L1/ Abc
L2/ Janglers
L3/
L4/ Saijonmaa
L8/ Ricky
L11/ Ola

V1/ Arja
V3/ Bamse
V5/
V6/
V7/ No
V8/
V9/
V10/ Caruso
V12/
V13/

Kjell Sigbjørn sa...

BAMSE

Cre8iv sa...

Och då blir väl L3 Benny?

Christer sa...

TIO

Christer sa...

Gruppen heter Ten Sharp

Anders sa...

V-6= TIO

Stina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kjell Sigbjørn sa...

CAN CAN

Cre8iv sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Christer sa...

CAN-CAN Du gissade rätt Cre8iv

Stina sa...

Can-can
Lod 3 kan bli antingen Benny eller Banne.

Stina sa...

Precis det jag tänkte

Cre8iv sa...

Stina, kanske med Claes-Göran Hederström, det börjar verka kärlek BANNE mej, på L3?

Anders sa...

V-12= AMY

Christer sa...

AMY Winehouse

Anonym sa...

Amy

Cre8iv sa...

Christer, ja jag tycker kryssen är väldigt förutsägbara sen Eldeman försvann!

Anders sa...

V-8= ROLF

Cre8iv sa...

ROLF

Christer sa...

ROLF Bengtsson

Bettan sa...

You

Anonym sa...

You

Anders sa...

V-9= YOU

Christer sa...

YOU

Christer sa...

AMANDA Seyfried; BENNY

Anders sa...

V-13= AMANDA
L-3= BENNY

Anonym sa...

Amanda benny

Bettan sa...

Dagens svar:
L1/ Abc
L2/ Janglers
L3/ Benny
L4/ Saijonmaa
L8/ Ricky
L11/ Ola

V1/ Arja
V3/ Bamse
V5/ Can-Can
V6/ Tio
V7/ No
V8/ Rolf
V9/ You
V10/ Caruso
V12/ Amy
V13/ Amanda

Christer sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Christer sa...

Mina inlägg försvinner

Christer sa...

Tack för idag! Vi sörs nästa lördag!

Stina sa...

Amanda
Benny

Petra sa...

Tack för idag, vi hörs nästa lördag.

Lena sa...

Tack för i dag, ha en fortsatt fin helg och vecka. Håller med Cre8vi att kryssen blivit för lätta även om Eldeman började bli ganska upprepande mot slutet.

lasse sa...

Tack för denna gång ! Sörs om en vecka !

Vonkis sa...

Tack för idag allihop. Ta hand om er så sörs vi igen nästa lördag.

Anders sa...

Sköt nu om er så hörs vi nästa kryss , idag ska jag serva motorsågen (slipa kedjan och göra rent)