fredag, april 21, 2006

Piggelinsnurra

När jag gick på melanstadiet fick vi fylla i piggelinsnurror.
Varje fält var värt 15 minuters aktivitet och en snurra innehöll 50 fält, om jag inte minns fel. När man hade fyllt klart en snurra fick man en ny av fröken. Sedan räknades alla poängen ihop och ju högre poäng, desto finare priser kunda man vinna.

Vinsterna bestod av nyckelringar, sockar, badlakan, pannband, T-shirts och en glasgrej, som var det finaste priset.

Är det någon som känner igen denna snurra?
Jag har försökt rita på den men det blir inget bra.

"Symbolen" för piggelin var en upp-och-ner-vänd socka som såg ut att springa. Denne lille gubbe var på alla priserna ovan.

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Näe, jag har inte en aning om vad en piggelinsnurra är även om jag varit med om många knäppigheter i skolan.

Bloggblad sa...

Förresten, finns du inte med på Nyligen.se ? Jag har letat efter dig för att lägga in dig på favoriter.

Vonkis sa...

Nej,jag finns inte med på nyligen.se, tyvärr.

Anna-Karin och Kristin sa...

Haha, den minns vi jag och min vän. Undra om den finns i vuxenvariant? :)