tisdag, augusti 15, 2006

En snabbvisit hos mormor

Jag passade på att sova över hos mormor när jag var hemma i helgen. Det blev en verklig snabbvisit. Jag kom runt åtta på kvällen och åkte elva på förmiddagen. Så kan det gå.
Men det är ingen sommar om jag inte har sovit över i stugan. Tänk vakna, ställa sig på trappen och se det här. Det är verkligen underbart.
Tyvärr går det inte att bada i den här sjön längre, men bara ca 10 minuters promenadväg finns en annan sjö (den på den nedre bilden) och den går det väldans bra att plaska i, även om den är väldigt tvärdjup.
Det är verkligen vackert hemma.
Synd bara att det inte finns så mycket att göra där.

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Så vackert! Sån utsikt skulle jag vilja ha... får väl köpa mig en plansch...

Vonkis sa...

Eller köp en sån där vytapet, eller vad det nu kalls, och sätt på ett plank framför fönstret, eller dörren. Det kanske skapar en härlig illusion? :-)