torsdag, augusti 10, 2006

RixFM Festival!

I går kom RixFM Festival till Norrköping.

Det blev en del bra framträdanden, en del så där framträdanden och något riktigt dåligt framträdande.

Först spelade Ramsells, festivalbandet, och körkillen fick leka sångare ett tag.
Tänk dig en Idol wannabe som ger sig på att sjunga U2, Robbie Williams och Madonna. Det skulle låta så fint och mjukt men blev bara löjligt. Nästan varje fras slutade med ett stönande öhh, engelskan var helt värdelös och han hade stakaton (stavas det så) på väldigt konstiga ställen.

Inte blev det bättre när det var dags för Evan att sjunga. Han gjorde sin dåliga låt från melodifestivalen och en dålig låt till. Mellan låtarna skulle han få oss att leka men det föll pladask. Tönt.

Sedan var det Bossons tur och jag måste säga att jag blev positivt överraskad. Han är ju rolig den killen. Jag har inte så mycket till övers för hans musik, men kan man få med sig en publik med så många olika åhörare så är man bra.

Jessica Anderson var grå och dansbandsmässig i sång och rörelse.

Största tjejskriket fick Ola. Han hade även med sig två dansare, bara en sån sak. Dessutom gick han ner till publiken och det uppskattades av tjejerna. Rain är en rätt bra låt men de övriga två var lite så där.

Peter Jöback är otroligt duktig på att sjunga, men man kan väl kräva att en artist med hans erfarenhet borde kunna mellansnacka betydligt bättre? Det blev mest "Den här tror jag att ni känner igen..."

Velvet rev igång med en liten disco kavalkad, fortsatte med sin nya singel (som låter väldigt lik mi amore), gjorde en härlig avstickare med Beyonce's Crazy in love och avslutade med Mi amore. Har Velvet bakgrund som After Skiare? Det kändes så.

Shirley Clamp tillhör inte mina favoriter. Varför skulle publiken sjunga slutet på Min kärlek? Varför gjorde hon den inte själv? Eller, jag ångrar mig. Tack för att du inte sjöng den Shirley.

BWO, anledningen till varför jag stod ut med dansbandssångare och dåligt mellansnack. Han är ju för snygg sångaren alltså och han vet att spela på det. Jag tackar och tar emot. Men varför kunde de inte ha något mellansnack och varför var inte Marina med?

Kvällen avslutades med Patrik Isaksson men då hade jag lämnat publiken och satt i öltältet, som inte var något tält. Han sjöng och pratade lite. Huvva.

Jag har bilder från kvällen men kan inte lägga ut dem just nu. Återkommer med dem senare.

Inga kommentarer: