lördag, november 11, 2006

Utmanad!!!

Välkommen till utmanarbloggen

Batti har utmanat mig och jag är inte den som är den (varför säger man så, egentligen?)

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
Sidan 18 i den första boken var blank (studentlitteratur) så det får bli bok nummer två i stället.
"För personer med goda exekutiva förmågor fungerar mycket automatiskt."
(Vägledning av Birgitta Andersson)

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Min gamla soffa som för närvarande står i sovrummet i väntan på att hamna på bättre plats.

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Början av Hjärnverket på Kanal Lokal (älskar den kanalen)

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
23:45 (00:07)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Att det blåser lite utanför mitt fönster.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Gick hem från stan men sladdar till mina fina högtalare.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Min mail.

8. Vad har du på dig?
Bruna byxor och en gammal tunika från Indiska.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Hmm, tror inte det...

10. När skrattade du senast? När Kerbie, P och jag tittade på Kanal Lokal. Önskar att ni alla kunde se den kanalen.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Ingenting, är väldigt dålig på att få upp saker på mina väggar.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
I söndags såg jag en nyckelpiga som jag trodde var död så jag tog upp den för att lägga den på en bättre plats, tyckte att den förtjänade en bättre grav än en stentrapp. Efter ett tag i min hand vaknade den dock upp igen, det var lite konstigt.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Lite småklurig.

14. Vilken var den senaste filmen du såg?
Exit med danske Mads

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Oj.
Jag skulle lägga undan så att jag skulle kunna köpa ut släkten från mormors stuga. Vill ju bo i den på somrarna för alltid jue!

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Vad skulle det vara?
Har tänkt och tänkt men tror att ni vet det mesta om mig redan, såry.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Oj, hjälp vad svårt. Och bara en sak får jag välja alltså, hmmm
Jag tror att jag skulle göra så att alla människor blev solidariska. tror att det mesta skulle ordna sig då.

18. Tycker du om att dansa?
Yea, I lööv it!

19. George Bush?
Farlig.

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Lucas, Johannes, Linnea och/eller Marta
.
22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Nja, ett kort tag då kanske...

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Välkommen!

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Miyala, Andelieb, Morgondimma och Gevalia-U

Inga kommentarer: