tisdag, juli 17, 2007

Glömde ju

Välkommen till Typiskt-Vonkis-Bloggen

Jag glömde ju bort att berätta två saker om lördagens kanalande

Båten vi åkte på "Lindön" hette tidigare "Ulvön" och gick mellan Köpmanholmen och Ulvön. Jag har alltså åkt den båten tidigare! Världen är bra liten och Sverige är ännu mindre.

Når vi var på Stegerborg fick vi lukta på lite spansk körvel, den luktar lite lakrits och ingår i tabletterna "Danske kungen". På vägen från Stegeborg till Söderköping satt faderskapet och jag och pratade lite om dagen och så sa jag:
"och så har vi luktat på spansk körvel, så nästa gång du suger på en dansk kung kan du tänka på Stegeborg"...

6 kommentarer:

Anonym sa...

vad sa pappa då ????
=)

Humlan sa...

Ha ha! Så det kan bli... ;-)

Sveriges (eller nordens) fartyg verkar ha långa och omväxlande liv.. jag har också åkt med båtar som bytt namn och destination.

Anonym sa...

hahahahaha! Vad du är rolig! Jag undrar oxå vad pappa sa då?:-)

Bloggblad sa...

Hehe... och jag har en barnbarnsbarnbarnsplanta till den du luktade på... De ursprungliga planterades på den tiden det var kungaborg.
En kollega till mig fick med sig en planta därifrån, och av den har jag en planta - som håller på att ta över hela trädgårdslandet... Jag använder den enbart till att smula mellan fingrarna och lukta på...

Vonkis sa...

Ullis och Allin
Jag var tyst några sekunder och så sa jag, men vad sa jag nu egentligen varvid faderskapet svarade "Ja, det ska ju vara du också"

Humlan
och så typiskt mig...
Vi blev vrkligen förvånade, sitta i Söderköping på båten man åkte i Ö-vik för en oHerrans massa år sedan.

Bloggblad
Funderade på om det skulle gå att få med sig en planta men det gick ju inte. Den liktade verkligen gott.

Anonym sa...

Hahahaha!

Jag var för övrigt oxå i stegeborg alldeles nyss. Typ i fredags eller lördags eller när det nu var. Semester = ingen koll på dagarna. Var där med båten o sov en natt i den lilla gästhamnen.