torsdag, juni 26, 2008

Utmanad

Välkommen till UtmanarBloggen

Oj, såg att jag blivit utmanad av Karin Långström Vinge så nu kör jag, utan inbördes ordning som det brukar heta.

Bloggutmaning: A challenge concerning gratitude

Tio grejer att vara tacksam över. Uj uj uj,

1 Mina föräldrar, vad gjorde jag utan dem? Inte mycket...
2 Den svenska tanten, så lätt att prata med, så underhållande och så kunnig.
3 Bloggen, vad folk jag har kommit i kontakt med genom den.
4 Mina kära vänner, älskar er.
5 Att jag bor i Sverige.
6 Snart åker jag upp till Ö-vik.
7 Det är sommar med allt vad det innebär.
8 Snälla grannar som kattvaktar när jag är borta.
9 Choklaaad!
10 Vågar inte ha kvar det jag skrev först, så tian blir att jag har sommarjobb.

Själv utmanar jag Andelieb, Miyala och Morgndimma.

8 kommentarer:

Bloggblad sa...

Det är viktigt att komma ihåg allt det där lilla som man alltför lätt glömmer att vara tacksam över....

Andelieb sa...

Jag har fixat min utmaning nu. ;)
Som väl var så kändes det svårt att begränsa sig till 10 saker och det är ju bara bra. När man börjar fundera finns det ju så mycket att vara tacksam över.

Madicken sa...

Och då blev jag VÄLDIGT nyfiken vad 10:an egentligen skulle vara :)

Vonkis sa...

Bloggblad
Sannerligen, man borde nästan göra en lista i veckan.

Andelieb
Ska genast gå till dig och spana.

Madicken
Önskar jag var modig nog att skriva det men jag känner de som kommer ta illa upp, tyvärr.

mossfolk sa...

Ja, när man tänker efter finns det ju massor att vara tacksam för.
(som choklad t.ex. det är viktiga saker det ;)
Här är föresten en till som genast blev nyfiken på tian!

Madicken sa...

Okej :)

Evas blogg sa...

Har du köpt med dig choklad hem? Och välkommen tillbaka till Sverige!

Vonkis sa...

Madicken
Såry.

Eva
Japp, det blev lite choklad från Sprüngli men det var inte till mig utan till kattvakten. Så kan det gå.