tisdag, juli 07, 2009

Bildlöst men bra ändå

Välkommen till KulturBloggen

I fredags var jag på Skulefestivalen med min Ömma Moder och en f.d. kollega till henne. Hade laddat med kamera, filtar och fika för enriktig höjdarkväll. Och en höjdarkväll blev det. Tyvärr hade jag inte kollat att baterierna i kameran fortfarande fungerade så några bilder blev det inte...

Men vad gör väl det när det var tre helt fantastiskt underbart bra artister som spelade och sjöng i fredags.

Först ut var Jack Wreesvijk. Har inte hört honom förut så jag hade väl inga direkta förväntningar på vad som skulle komma men attan i mattan så bra han var.
21 juli är han med på Allsång på Skansen, titta då!

Efter Jack var det Pernilla Andersson som underhöll oss. Hon fick en lite otacksam uppgift ör de flesta hade nog inte hört talas om henne innan så det blev en del prat i bänkraderna. Men bra var hon. Väldigt duktig. Och rolig, sånt ska inte underskattas. 25 juli är Pernilla med i Sommarkrysset.

Sedan var det då dags för kvällens huvudnummer. Caroline af Ugglas.
Det var kul att se vad folk som gick och ställde sig framför scenen, det brukar inte så så många människor där och röja nämligen. Många bra låtar, en hel del roliga anekdoter och så klart Snälla snälla snälla som extranummer.

Det var helt klart en superkväll, jag ser redan fram mot nästa års festival. Hoppas jag kommer ihåg batterierna då bara.



Free Dawit Isaak

2 kommentarer:

Om mig sa...

Härligt att du är tillbaka i cyberrymden!! Du verkar ha det bra trots regn. Min dotter åker med mormor till övik på torsdag...hmm känns allt i hjärtat. Ha en fortsatt skön sommar mellan arbetspassen!!!

Oinloggad Vonkis sa...

Susseribloggeri
Japp, nu är jag tillbaka!
Blir det inget Ö-vik alls för dig i sommar? Gör mitt bästa för att ha det bra men börjar bli rätt less på att alltid jobba. Det är elfte sommaren i rad jag gör inom äldreomsorgen nu.