tisdag, juli 07, 2009

Regnet det bara öser ner...

Välkommen till VäderBloggen

Hade sett fram mot den härlediga dagen länge l'nge. Och dåska det regna. Just precis idag. Hoppades ett tag att det skulle börja åska också men av det blev det inget.

Ja ja, jag har ju 12 lediga dagar kvar innan jag börjar den nya lärartjänsten i Norrpan.

12 utspridda lediga dagar kvar.


Och en av dem är en resdag, en annan ska jag packa upp efter sommaren, ja dagen ska inte packas upp...

Men i alla fall.

12 lediga dagar kvar.

Utspridda.

Free Dawit Isaak

6 kommentarer:

Andelieb sa...

Jag ska vara ledig 4 dagar i rad till helgen. Då blir det en tur över bron. Sedan är jag vikarie för en heltidare så det blir fler arbetstimmar i veckan *suck*. Men man får väl va glad att man har jobb överhuvudtaget även om jag saknar Lilltroll så jag kan dö om dagarna.

Klimakteriehäxan sa...

Men nog ska du hinna få lite mer sommarväder innan ledigheten är slut! Hoppet är det sista som överger människan!

Madicken sa...

Och i morgon kommer regnet hit - festivalen börjar ju då....

Bloggblad sa...

Jag såg ett reportage på nt-tv där de undrade såååå vad folk gjorde nu i regnvädret på semestern... Det har ju bara regnat EN dag rejält (på mig alltså) och förra veckan suckade alla (utom jag) över värmeböljan.

Men så är det väl... det blir lätt för mycket av både det ena och det andra.

Oinloggad Vonkis sa...

Andelieb
Åååå, fyra lediga dagar i rad, härligt. Förstår att det blir långa dagar utan lilltrollet, du får ha med dig en filmsnutt av henne att titta på ibland på jobbet :-)

Klimakteriehäxan
Problemet är ju bara att jag inte har någon ledighet i sommar, jobbar heltid inom hemtjänsten så de tolv dagarna är utspridda, mycket utspridda.

Madicken
Ja just ja, då ska ju regnet ösa ner hos er, annars är det ju ingen festival på riktigt :-)

Bloggblad
Ja aldrig är vi nöjda. Men jag gjorde mitt bästa att inte klaga (allt för mycket) i värmen för jag var rätt tjurig på kylan som var innan midsomamr. Som sagt, aldrig är vi nöjda...

Tankevågor sa...

Hoppas du får sköna dagar då du är ledig även om de är utspridda!