torsdag, maj 27, 2010

ESC 2010 semifinal 2, till final

Välkommen till EurovisionsBloggen

Spännande värre det här, nu får vi se hur det gått för Anna.

GEORGIEN
Nu blev Andreas glad.

UKRAINEA
Tråkigt, skrikigt och tråkigt.

TURKIET
Inte så oväntat

ISRAEL
JA! Vad skönt att de gick vidare trots sångmissen.

IRLAND
VA! Gick nog vidare enbart på gamla meriter.

CYPERN
Men nu fattar jag ingenting. Det här känns inta alls bra för Annas del.

AZERBAJDZJAN
Inte förvånande, tråkigt nog.

RUMÄNIEN
Andreas blev glad igen.

ARMENIEN
Jahapp.

DANMARK
ZZZZZZZ

Väldigt väldigt tråkigt att Anna inte gick vidare. Jag menar, Ukraina, Irland, Cypern, Danmark...


Läs mer
Aftonbladet Aftonbladet Expressen Expressen DN DN DN

Dagens FRA:are – download torrent Piracy Jihad Jane
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

3 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag tyckte att Anna var bäst. Kanske hade det gått bättre om hon stavat sitt namn med 2 b:n i stället för 2 n.

Den förvånade pappan sa...

Jag tycker att Annas låt har växt, men jag tycker ändå att Salem hade varit ett bättre val.

Jag tror problemet för Sverige är Christer Björkman-inaveln i SVT-huset....

Vonkis sa...

Bloggblad
Anna var verkligen super i lördags, jag satt med gåshud över hela kroppen.

Den förvånade pappan
Eller så skulle vi ha skickat Orsa spelmän och slängt med Benny A.

Den förvånade pappan
Som sagt, ett gästinhopp av Benny A hade kanske fungerat. Eller så skulle vi ha skickat Pernilla W, i alla fall med tanke på vad som verkar gå hem u Europat.

Tydligen ska Björkman ha sagt att han inte vill vara med mer än 10 år (!) så då borde det ju vara dags att lämna skutan nu.