söndag, december 08, 2013

EFIT 8 december 2013

Välkommen till FotoBloggen

Söndag 8 december, andra advent och en dag att ta ett foto i timmen.

00 Hamnade framför en film, som inte är speciellt bra. (Vi får lära oss att om den ena i ett par som ska gifta sig är egocentrisk är det helt ok för den andra att vara otrogen)

01 Filmen är slut men jag har inte somnat än.

07 Tro att mitt vardagsrumsfönster ligger åt fel håll. Morgonhimlen verkar vara fantastiskt vacker.

08 Lägger upp min länk på EIFT-sidan och tittar in hos andra EFIT:are.

09 Blir otroligt frustrerad på Järbos mönster till fuskpolon jag stickar till Sticka och skicka IV. Pratar med Den ömma modern mönstret och inte heller hon förstår allt de menar. De som skrivit verkar förutsätta att den som läser mönstret kan läsa tankar eller något sådant för det känns som att de hoppat över en del text.

10 Har intagit viloläge och tittar på Vinterstudion.

11 Går igenom saker i kontoret/sovrummet och plockar ihop lite grejer att ta med till jobbet imorgon.

12 Tittar på skidor, herrstafetten. Och det gick ju bra, Sverige blev tredje nation...

13 Hade tänkt gå till affären men efter en titt ut genom fönstret bestämmer jag mig för att hålla mig inomhus idag.

14 Fortsatte i kontoret/sovrummet. Hittade lite undervisningsgrejer jag inte har användning för längre.

15 Intar lite näring och magen protesterade inte. Kanske för att jag spädde ut den.

16 Efter allt plock med papper och pärmar behövs det dammsugas.

17 Tar ett bad och testar en sån där badoljekula. Den tog gott om tid på sig att lösa upp.

18 Har fått svar från en organisation om att ta emot stickade kläder. Tyvärr ville de bara ha tröjor och det kan vi inte sticka :-/

19 Har satt upp gardiner och en adventsstjärna. Synd bara att den slocknade precis när jag skulle ta kortet.

Fler bilder kom inte under kvällen, jag var för trött helt enkelt. Bilder på andras söndag hittar du här.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

10 kommentarer:

Majsan sa...

God morgon.

Kikar in och ser hur Du har det denna morgon. Jag kommer inom senare under dagen.

Ha en fin dag.

Petra sa...

Ha en trevlig advent du med.

Hanna sa...

Haha nej, ingen toppenfilm det där. Såg den på bio när den precis kommit ut, minns att jag blev rätt besviken. Men ändå kollade jag på hela igår. Haha.
Jag har turen att bo så jag har både morgon-och kvällshimmel såhär års (morgonhimmel året runt), men ingen morgonhimmel idag dock, då det är mulet. :(

Micke sa...

Jag har kastat omkull mig i soffan och ser Vinterstudion med.

Elisabet. sa...

Efter chokladgodistillverkning blir det nu stafett och kaffe här hos oss. Ute är det snöyra!

Hanna sa...

Vinterstudion är alltid kul att kika på! "Popsen" är den bästa programledaren!

Bloggblad sa...

Är det Norra Promenaden - med polishuset som jag ser på bild?

Tufft att våga dricka apelsinjuice om magen varit paj... skulle jag inte ha vågat. Jag äter ett "bakteriepiller" varje dag - det har fungerat i ett par år. Men jag får sällan magsjuka av någon form även utan.

Kattis sa...

Jag har skänkt en massa undervisningmaterial som jag har gjort, och inte längre har användning för, till lärarstudenter. Mycket uppskattat!

Sofia sa...

Kikar in på din dag.
Själv springer jag långt från TV:n när det är vintersport som visas :)

Anni sa...

Du ser ut att ha haft en riktigt skön söndag!