söndag, november 04, 2018

EFIT 4 november 2018

Välkommen till FotoBloggen

Det är Allhelgonahelgen och idag firar vi Alla själars dag, dessutom är det ett foto i timmen idag så här kommer min dag.

Kl. 06. Dags att sluta znoosa och kliva upp.

Kl. 07. Dags för frukost. För första gången på länge blir det havregrynsgröt.

Kl. 08. Ni vet vad som gäller. Det är dags för efit-disken.

Kl. 09. Imorgon är höstlovet slut och jag har lite rättning kvar att göra.

Kl. 10. Rättar fortfarande prov och tittar på youtube-klipp samtidigt.

Kl. 11. På returpunkten.

Kl. 12. Har styckat en skvallerreva och har fler sticklingar än jag kan göra av med. Ställer ut dem så gott det går.

Kl. 13. På väg en snutt utanför stan för att träffa en tidigare kollega (i trettioårsåldern).

Bonusbild Precis innan vi kom fram såg vi en fasan. Det var ett tag sedan.

Kl. 14. Utsikten gick inte av för hackor.

Kl. 15. I stan igen. Det här stället brukar oftast fotograferas på våren, men det är ju rätt snyggt även nu.

Kl. 16. Försöker att minska på mängden mat jag kastar, så middagen får se ut så här idag.

Kl. 17. Planerar för en resa om några veckor. Snart är hotellet fixat.

Kl. 18. Det blir till att åka tåg på resan men jag kommer inte riktigt överens med sj:s hemsida.

Kl. 19. Ser på sista avsnittet av Planet earth och slänger samtidigt ett getöga på predikoturen för november. Tisdagen till veckan ser intressant ut.

Kl. 20. Hittade två bananer i kylskåpet och mörk blockchoklad (som en skickelse) så det blev till att göra en banankaka så här på söndagskvällen.

Kl. 21. Avslutar kvällen med Morden i Midsomer.


Det blev den sista bilden för den här gången. Här hittar du andra som är med och fotar idag.

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

11 kommentarer:

Hanna sa...

Åh, havregrynsgröt är gött!

Anna sa...

Ha ha! Ja, det är väl ingen ordentlig EFIT om man inte fotat på sitt kök! :D

// Kram

Anni sa...

Det måste bara finnas disk eller stickningar när jag kikar runt på alla EFIT-dagar! Du levererar som alltid ;-)

Hanna sa...

Häftigt med en fasan! Jag sitter också och kollar Youtube nu.

Vonkis sa...

Hanna
Det var det verkligen, ska se till att få lite rutin på grötkokandet nu bara.

Några vänner till mig hade en fasanfamilj på sin tomt för något år sedan men de har inte synts till på ett tag.

Anna
Eller hur!

Anni
Jag tycker det, hur ska en annars veta hur det står till hos folk :-)

Lillian "sognafaret" sa...

Titter inn på din EFIT dag. Det er så trivelig disse dagene hvor en får følge andre menneskers hverdag eller helg. Det blir liksom til at en gjør litt mer enn en hadde tenkt på slike dager, for å få litt variasjon i hva man publiserer.

Anni sa...

Åh,så gott det såg ut med avokado ...

Hanna sa...

Härligt med en resa! Skulle jag behöva...

Micke sa...

Tordes inte fota min EFIT-disk. Den är väl typ från förra gången :)

De där Morden.. De har som aldrig lockat mig.

Efwa - Medea sa...

Kikar in på din dag. Var på vift hela söndagen så mina bilder kom upp sent.

Unknown sa...

SJ;s hemsida tillhör inte de mest strukturerade, vet av egen erfarenhet.
I morgon åker jag till Skattungbyn för att fira min svåger som fyller 80 år så det blir inget melodikryss för min del men ni klarar säkert av det ändå.