fredag, november 02, 2018

Liv och död

Välkommen till LivBloggen

Igår besökte E, A och jag Arbetets museums Zombienatt på museet. Vi var rätt taggade alla tre, jag menar, vad kan gå fel när en har med zombier att göra? Längst upp på museet skulle vi. Där fick vi höra en historia, och var där inte något märkligt slammer och jämmer...

Så dök de upp, precis när vi var på väg ner för trappen! Långsamma (som sig bör) men ack så läskiga.

Vi tog oss ner för trappen helskinnade men sedan blev det lite för läskigt, så vi avbröt. Inga krusiduller. Det var bara att gå ner för den zombiefria trappan.

Idag mötte jag en levande död i på min egen balkong. Min lilla snöflinga har vaknat till liv igen. Planen är att se om den klarar en lvervintring utomhus. Går det så går det. Oavsett vilket blev jag glad av att se den lilla vita blomman.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

3 kommentarer:

Anonym sa...

Såg att vi har några penséer som blommar och wn vit "kattost".
Förvånad blir man!

Det kan bli väl spännande med Zombier...
//Marianne

Anni sa...

En liten vit blomma kan göra en hel dag! :-)
Läskiga zombier kan förstöra en hel natt ... ;-)

Vonkis sa...

Marianne
Det är ju inte klokt egentligen.

Anni
Du har helt rätt :-)