söndag, februari 10, 2019

EFIT 10 februari 2019

Välkommen till FotoBloggen

God morgon. Det är söndag. Idag ska det handlas. Det är väl typ det. Och så ska det fotas en gång i timmen.

Kl. 06. Same procedure as every morning. Förutom att provivan just denna morgon är utbytt mot yoghurt. Det ska som sagt handlas idag.

Kl. 07. Har vaknat igen, ser att det börjar ljusna ute. Skönt.

Kl. 08. Slappar i sängen och tittar ikapp mig på Hem till gården.

Kl. 09. Gör frukost, S visas hur man kan riva äpple utan att behöva skala det innan. Bre grej.

Kl. 10. Plockar ihop det jag tvättade igår.

Kl. 11. Det ska göras ärenden, bland annat ska vi till Returpunkten.

Kl. 12. Skulle införskaffa några krukor. Kom hem med en ny blomma istället.

Kl. 13. Äter lunch, blev mätt.

Kl. 14. Handlar mat och mellanmålsgrejer.

Kl. 15. Har kommit hem, tänder växtlampan till den hibiskus som tidigare invaderats av spinn.

Kl. 16. Har varit iväg en sväng och sliter mig upp för dessa stentrappor igen.

Kl. 17. Hittade en ny förvaringsplats till brödet. Fungerar så länge jag inte börjar så några fröer i alla fall.

Kl. 18. Plockar här hemma och lyssnar på podd.

Kl. 19. Skrattar åt den stora skuggflaskan som syns vid balkongdörren. Ja, jag har en lite märklig humor.

Kl. 20. Startar tv:n och inser att jag inte släckte den igår.

Kl. 21. Pratar i tefelonen med storahyster.

Och där avslutar jag min fotodag. Fler som fotar idag hittar du här.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

11 kommentarer:

marlino sa...

Du vaknade före mig men vad skönt att kunna somna om. Jag tror att jag försöker vila en stund efter lunch istället.

Vonkis sa...

marlino
Det är inte alltid det går att somna om så det gäller att passa på :-)

Efwa - Medea sa...

Somna om är helt omöjligt för mig så jag var glad att jag åtminstone kunde sova till halv sju idag. =D

Anna sa...

Inne och kikar på din dag!
Ha en skön kväll! Nu ska här skakas rumpa i 4 timmar :D Yeah!
// Kram

Anonym sa...

Vilken läcker blomma du köpt! Vet du vad den heter?

//Marianne

Bloggblad sa...

Hem till gården! Det startade 1975 på våren. Jag följde det slaviskt under fera år, men om jag nu halkar in av misstag, känner jag inte igen någon.
Däremot tittar jag påHemma igen. Råkade hitta det på svtplay före jul och såg en massa avsnitt i ett sträck. Nu väntar jag ivrigt på morgondagens.... det är så förutsägbart och så mysigt. Händer mer i ett avsnitt än på 20 år i en vanlig människas liv.

Vonkis sa...

Efwa - Medea
Man får glädja sig åt det lilla :-)

Anna
Oj oj.

Marianne
Den heter marmorblad.

Bloggblad
Hemma igen, det var ett nytt program för mig. Får väl spana in det när jag sett ikapp på Emmerdale.

Anni sa...

Jag säger som Bloggblad, Emmerdale Farm såg jag för mer än 30 år sedan. Reagerar alltid på signaturmelodin när jag hör den. Mysig.
Krukväxten var väldigt fin, vilket fynd!

Anonym sa...

Har precis upptäckt ”Hemma igenl, men inte sett i kapp avsnitten.
//Marianne

Vonkis sa...

Anni
Ja, melodin sätter helt klart an en sträng.

Marianne
VI får ta och se fen framöver kanske.

Ariella sa...

Bättre sent än aldrig sägs det ju. Nu kikar jag in på din dag.