lördag, mars 02, 2019

EFIT 2 mars 2019

Välkommen till FotoBlogg

Det har blivit mars, det är lördag, Andra chansen i Melodifestivalen och så är det Ett foto i timmen. Häng med på min dag.

Kl. 06. Nyvaken, tvättar ansiktet. Ser att vattnet inte vill rinna undan som det ska. Inte bra. Det blir till att hälla ner lite bikarbonat och se vad som händer om ett par timmar.

Kl. 07. Tar tag i veckans disk. På bordet står datorn, har satt igång herrstafetten på svtplay. Ja, jag vet hur det går men det är ändå något speciellt med att ha Anders Blomquist och Jacob Hård pratandes i bakgrunden.

Kl. 08. Spelar lite taipei och fortsätter titta på herrstafetten.

Kl. 09. Blötlägger odlingsbriketter. Är nog i lite senaste laget men idag ska jag i vilket fall äntligen sätta igång några blomodlingar.

Kl. 10. Löser Melodikrysset i grupp.

Kl. 11. Dagen är förstörd. Snudd på i alla fall. Kikar in hos Vardagsnjutning och ser att det har funnits statyer av Salvador Dalí att njuta av i Stockholm under februari. Jag var ju i Stockholm i februari men vi missade helt det här! Sorgen.

Kl. 12. Tagetesfrön är sådda även om det i just den här lådan bara ska bli astrar. Lägger på locket och håller tummarna.

Kl. 13. Tittar på upplösningen av tremilen. Väldigt spännande det här och vilket genombrott hon fått under detta mästerskap Frida Karlsson.

Kl. 14. Hänger lite med A. Vi (eller mest han) tittar på Robin Hood.

Kl. 15. Vi har varit och handlat lite på Netto. Det vårstädas utanför kyrkan vi går förbi.

Kl. 16. A och jag har tittat på bilder av pärlplattor och blivit inspirerade. Nu ska det pärlas ett armband.

Kl. 17. Pärlandet fortsätter, jag har fått i uppdrag att plocka ute gröna pärlor.

Kl. 18. Dags för middag värdigt en mellokväll. Kycklingburgare gjord på panerad kyckling. Och så klart, avokadoröra.

Kl. 19. Middagen är uppäten och disken bortplockad. Då ställer sig E och gör pannkakssmet till mig så att jag kan göra pannkakor till frukost imorgon. Det är kärlek det.

Kl. 20. Tittar på Melodifestivalen, tycker att duellen mellan Martin Stenmarck och Lisa Ajax är astråkig.

Kl. 21. Melodifestivalen är slut, den pärlade ormen är avtagen, tänderna borstas.

Kl. 22. Sitter på spårvagnen hem.


Det får avsluta min dag för den här gången, titta gärna in hos andra som är med och fotar idag.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

10 kommentarer:

Karoleen sa...

Jobbig start på dagen när vattnet inte rinner undan. Hoppas det löser sig med bikarbonat!

Annika S sa...

Wow diska kl 7 på morgonen.
Jag skulle inte klara av att göra något sånt så tidigt :-)

/Annika
https://auroraaurum.wordpress.com/

Vonkis sa...

Karoleen
Ska strax hälla lite äppelcidervinäger i handfatet.

Annika S
Jag tycker det kan vara rätt skönt att få undan disken på morgonen så jag slipper se den under dagen :-)

joakim sa...

Tittar förbi din dag. Nej det lär inte bli någon damstaffet :)

Vonkis sa...

joakim
Damstafetten såg jag i torsdags :-)

Micke sa...

Går väl annars skruva upp vattenlåset och rengöra? Brukar ju bara vara en "hatt" ta loss..

Vonkis sa...

Micke
Tyvärr har jag inte styrkan i händerna för att få upp vattenlåset. Fungerar inte det här så får jag ringa fastighetsskötaren på måndag.

Efwa - Medea sa...

Kikar in på din dag. Fick du bort stoppet i handfatet? Jag brukar ha i bikarbonat och ättika och häller sedan på kokande vatten efter ca 15-20 minuter. Det brukar göra susen.

joakim sa...

Tittar förbi resten av din dag :)

Anni sa...

Det var ju inte min mening att förstöra din dag! Ack och ve!
Ska jag fortsätta genom att berätta att du är tidigt ute med din sådd? Jag sår sällan före första april för att slippa en massa rangliga plantor. Än så länge har jag bara sått tomater. Håller tummarna för att din frösådd gror ordentligt utan att växa sig för stor för snabbt! Och för att ditt stopp i avloppet löste sig!