onsdag, maj 01, 2019

EFIT 1 maj 2017

Välkommen till FotoBloggen

Idag, på arbetarrörelsens dag, är det dags för Ett foto i timmen. Häng med på min dag.

Kl. 06. Nyvaken, kikar mot fönstret och hoppas att väderprognosen som lovar regn ska vara fel.

Kl. 07. Har rengjort toaletten, funderar på vad jag ska hitta på härnäst.

Kl. 08. Ni vet hur det är. Disken ska diskas.

Kl. 09. Ställer i vanlig ordning ut blommorna på balkongen över dagen. Längtar efter att kunna plantera ut dem ordentligt. Det har börjat småregna.

Kl. 10. På väg på blomäventyr och lite annat. Nu småregnar det inte längre. Måste skaffa ett paraply.

Kl. 11. Kompletterar lite på Lundby trädgård. I år kommer färgerna gå i gult, orange och lila.

Kl. 12. Ska till Ikea med S. En del saker ska lämnas tillbaka och annat ska införskaffas.

Kl. 13. Vi har kommit till Linköping och börjar med att äta lite. Skulle ha valt bort sweet chilisåsen för det blev för starkt för mig.

Kl. 14. På Ikea och provsitter stolsdynor.

Kl. 15. Några saker har jag plockat på mig. Tyvärr fanns inte brickställningen jag ville ha men brickorna fick följa med ändå.

Kl. 16. Den obligatoriska korven blev en pan pizza den här gången.

Kl. 17. På väg hem, vi passar på att tanka och fylla på med spolarvätska.

Kl. 18. Hemma igen. Pustar ut i soffan och lyssnar lite på Lunds studentsångare.

Kl. 19. Är kvar i soffan men nu tittar jag på ett avsnitt av Hem till gården.


Fler foton kommer under kvällen, klicka här för att hitta till andra som är med och fotar idag.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

10 kommentarer:

Hanna sa...

Här är det iallafall sol, och jag ska iväg och jobba. :)

Annika sa...

God morgon
Jag hoppas på regn, det behövs efter den snöfattiga vintern och torra sommaren.
/Annika

Karoleen sa...

Här har dom ändrat prognosen från 3 mm till 17 mm regn inom tre timmar. Hoppas på regn!

Vonkis sa...

Hanna
Hoppas du får en bra dag på jobbet.

Annika
Ja,regnet behövs verkligen men jag hoppas lite själviskt att det ska vara uppehåll när jag ska köpa blommor utomhus 🙂

Karoleen
Oj, det var en ordentlig ökning det.

Micke sa...

Kollar in början på din dag..

Hanna sa...

Här har det inte regnar idag heller, men tur det då jag jobbat delvis utomhus. Men nu ser det dock ut att mulna på...

Anonym sa...

Härliga färger på blommorna.
Här har det regnet lite, men skulle behövas mer.
Marianne

Cecilia N sa...

Och på söndag kl 17 är du i S:t Olai kyrka och ser föreställningen Kallad?

Anni sa...

Din balkong kommer verkligen att prunka i år! Härliga färger!

Vonkis sa...

Hanna
I onsdags regnade det, igår fick vi snö. Så kan det gå.

Marianne
Är väldigt nöjd med färgvalet :-)
Ni får köra en regndans.

Cecilia N
Den hade jag missat! Har lite andra planer imorgon men kan kanske ändra lite.

Anni
Jag hoppas verkligen det :-)