fredag, mars 27, 2020

Den sjätte dagen, tvätt, bak och olydnad

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag nummer sex i isolering. Började med att tvätta lite. Dörren till källarförrådet fixades igår så jag kom åt tvättmedlet. Tvättade två omgångar, underkläder och handdukar, julgardiner och några tröjor. Kan ju inte göra bort all tvätt på en gång. Kommer ihåg att om min kära mormor hade flera ärenden ner till stan så gjorde hon ett eller två vid samma tillfälle för att ha orsak att gå ut flera dagar under veckan. På söndag kör jag två tvättar till.

Vad gör man om man blir sötsugen (hej mens) och inte kan sticka iväg till affären och köpa något smarrigt? Jo man får ställa sig och baka en kladdkaka. Den blev helt perfekt och när den stått till sig i kylskåpet och det kladdiga fått sätta sig, då kommer den vara ännu mer perfekt!

Tidigare i år sa jag till mig själv med min strängaste röst att jag inte får köpa några fler böcker innan jag läst de som redan finns i bokhyllor och skåp.

Problemet är bara att jag inte brukar lyssna när någon säger med sträng röst vad jag ska eller inte får göra. Eller vad säger ni Den ömma modern och faderskapet?

Det blev en liten beställning från adlibris. Visst går det att ana ett tema i inköpen men jag tycker nog att A hade lite fel när han uttryckte att det nog (bara) var böcker om andra världskriget och minoriteter jag hade köpt.

Hallå, Noveller av Tove Jansson! Och Kvinnor i strid handlar om många krig. Så det så.

Nej vet ni vad. Nu ska jag gå och göra tacos och dricka lite trocadero. Tydligen ska jag börja med tacofreda så här i isoleringen. Så det kan bli.

MEN HUR KUNDE JAG GLÖMMA!
Jag har ju startat en facebook-grupp till stöd för bankerna och storföretagen. Gå med och visa dem ditt stöd du med!


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du har så rätt kära dotter!
Det har ALDRIG varit lönt att använda ordet INTE, till dig.
Joo, ibland kunde det funka om man ville att du skulle göra nåt. Typ, jag tycker inte att du ska klippa gräsmattan.
Men vårt mål, faderskapet och mitt, har ju varit att få självständiga döttrar som vet vad dom vill! (MEN med måtta, förstås.)

Mormor var klurig! Minns när hon berättade att hon på kvällen varit ute i mörkret och gått på stigen ovanför lgh, fram och tillbaka. Läkaren ville att hon skulle gå med käpp för att avlasta trycket mot höften. ”Jag måste ju kunna gå riktigt, så ingen tror att jag gör mig märkkvärdig.”

Hoppas att du får något att fördriva tiden med. Har du läst boken Klubben, klart?
// Den ömma modern

Vonkis sa...

Den ömma modern
Åh, fina underbara mormor :-)
Tror jag ska be om lite berättelser om henne och publicera här i bloggen

Är inte riktigt klar med Klubben än, måste lägga ifrån mig den mellan varven för jag blir så förbannad.

Annis sa...

Jag kan rekommendera boken "Ett jävla solsken", men den har du nog redan läst.
By the way; Din humor är klockren!! :-)

Vonkis sa...

Annis
Har hört om den men den kom inte med på beställningen den här gången, beställde bara böcker från bokrean.
Och tack :-)