lördag, september 03, 2022

Det var en ladidada dagen lång bröllopsfest

Välkommen till BröllopsBloggen

Vilken dag det blev igår i lördags. Först Melodikrysset, i vanlig ordning och sedan blev det till att ladda för det första bröllopet jag varit på på några år.

Johanna gifte sig med sin Mentor i S:ta Maria Kyrka som är från 1100-talet så ni förstår nog att jag är rätt sugen på att åka dit igen. Som det strålade om brudparet!

Metafotografering.

Du ser ju vilket fint par de är!

Lotta och Lisa gjorde ett strålande jobb som brudtärnor och toasmadammer. De guidade oss genom tal, tårar, skratt, tävlingar och god mat. Svårast var nog att få bruden att sitta ner.

Sedan blev det ju inte sämre av att ett härligt åskväder brakade loss precis när vi satte oss till bords och sedan höll på några timmar.

Jag skulle ha skrivit ett längre inlägg men förkylningen jag åkte på natten mot onsdag har inte varit så samarbetsvillig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig, och sköt om dig ordentligt.
Antar att det är ”skolan börjar förkylning”.

Marianne

Anonym sa...

Jag har saknat dina inlägg!
Bloggblad

Versch sa...

Wow, vilken kyrka det verkar vara. Förstår att du vill dit och se mer. Vackert brudpar med.

Fy vad trist att du blivit sjuk. Krya på dig! ❤️

Anni sa...

Vilket fint brudpar!