söndag, september 11, 2022

Ett foto i timmen söndag 11 september 2022

Välkommen till FotoBloggen

Ja men se där, då var det dags för Ett foto i timmen igen och den här gången sammanfaller den med valdagen. Jag har varit sjuk i snart två veckor så orken är inte på topp men ta bilder ska jag nog klara av. Häng på.

Kl. 00. Börjar dygnet med lite tillfälliga mediciner. Eller, lite och lite. Det är stora jäklar så jag behöver dricka mycket. Men snart är kuren klar.

Kl. 05. Uppe för att ta lite öronsalva.

Kl. 07. Lyckades somna om efter salvan, nu är det dags för lite alvedon istället. Det kommer inte bara bli bilder på mediciner idag, jag lovar.

Kl. 08. Vattnar på balkongen. Undrar om astrarna kommer orka slå ut något. De behöver nog lite mer värme.

Kl. 09. 12 minuter tog det att gå de 400 metrarna till vallokalen, och svettig blev jag, men nu har jag röstat för medmänsklighet och demokrati.

Kl. 10. Hållplatsen utanför mig har varit avstängd i två veckor. Det känns som att den knappt han öppna innan den stängdes igen. Men den här gången stod det inget slutdatum utan bara tillsvidare på skylten i kuren så jag har skrivit till Östgötatrafiken.

Kl. 11. Dagen hostvänliga lunch fick bli vitlöksbröd och köttfärssås.

Kl. 12. Kul att komma ner till tvättstugan och mötas av att en av två tvättmaskiner är trasig. Jag kommer inte orka att springa upp och ner så mycket så det blev till att tänka om i tvättordningen. Tre omgångar tror jag att jag orkar med och då får den tredje tvätten torka i lägenheten.

Kl. 13. Diskar en av kökslådorna. Skulle behöva städa hela kylskåpet men tar det en sak i taget.

Kl. 14. Vilar med lite Seinfeld.

Kl. 15. Är inte helt nöjd med svaret från Östgötatrafiken.

Kl. 16. Har man inget bättre för sig kan man anpassa inställningarna för annonser på dutuben.

Kl. 17. Nytvättade frukt- och grönsakspåsar hängs på tork.

Kl. 18. Fler balkongblommor som längtar efter lite sol.

Kl. 19. Kikar in hos andra efit:are.

Fler bilder kommer under dagen, andra som är med och fotar hittar du här.

11 kommentarer:

Versch sa...

2 veckor…usch vad trist. Hoppas du blir frisk snart.
Åkte själv på en dunderförkylning lagom till helgen och valdagen, men jag ska banne mig rösta ändå. Det blir munskydd och rejält avstånd när jag väl tar mig ner till vallokalen.
Vad tråkigt att din höstaster inte har slagit ut än. Hoppas några blommor hinner slå ut ändå innan vintern.

Vonkis sa...

Versch
Ja, den här satte sig ordentligt. Hoppas du orkar ta dig till din vallokal, jag hade munskyddet på inomhus.

Sommarvärmen försvann från ena dagen till den andra här så allt stannade bara av tyvärr,

Anonym sa...

Jämarns vad dom stänger spårvagnstrafiken ofta hos dig. Dålig stil att det inte blir någon form av kompletteringstrafik.
Hoppas att det funkar med din hostvänliga kost. Bra gjort att orka gå till röstlokalen med din hosta.
Krya, och hoppas att allt blir bra.
Vi har en spännande kväll framför oss. Kan iofs vara onsdagsräkningen som ger det färdiga resultatet, om vi inte måste vänta tills att länsstyrelserna räknat klart.

Marianne

Micke sa...

Här är en till som inte varit bra heller på 2v. Tror jag måste försöka få mig nån tid på Hälsocentralen.

Hanna sa...

Men usch vad jobbigt! Hoppas verkligen att du mår bättre snart!

Anonym sa...

Jodå nu har även jag röstat. Tur man kunderna bilen till vallokalen, men fick stå en timme i kö innan jag kom fram till valurnan.
Meeh…trasig tvättmaskin är ju inte heller någon höjdare. Förstår att du fick omprioritera lite.

Versch sa...

Oj, råkade visst bli både anonym och få med fel ord. Kunderna ska vara ”kunde ta” 😂

Vonkis sa...

Marianne
Det känns som spårvagnen varit avstängd halva tiden jag bott här.
Får se om jag följer något om valet idag, vet faktiskt inte om jag orkar med att se när fascister får makten i Sverige.

Micke
Ring vc eller hc om du inte redan varit i kontakt med läkare, två veckor är lång tid att vara sjuk utan läkarkoll.

Hanna
Jag håller alla tummar jag har.

Anonyma Versch :-)
Är det inte det ena så är det det andra :-)

Bloggblad sa...

Jag röstade i veckan som gick, tänkte att jag skulle slippa stå i kö - eller tänkte om jag blir sjuk...

Det är ju för hopplöst att vara beroende både av buss/spårvagn när det inte funkar - eller av allmän tvättstuga ... Jag skulle nog få fnatt. Nu lider jag enbart av lättja ...

Anni sa...

Det där var lite för mycket elände på en gång. Tycker att du kan vara sjukskriven tills kommunikationerna fungerar igen, men vet att eleverna lider för mycket då!
Nu håller vi tummarna för ett vettigt valresultat!

Anonym sa...

Även jag har skrivit till Östgötatrafiken och klagat på att 2:an är avstängd för oss som bor på öster. Det är flera busslinjer som passerar Nya Torget just nu, men ingen av dom stannar för att hämta upp eller släppa av passagerare.
Har ännu inte fått något svar, bara en bekräftelse att mitt ärende är mottaget.
//Grannen vid Nya Torget