torsdag, mars 21, 2024

Ett foto i timmen torsdag 21 mars 2024

Välkommen till FotoBloggen

21 mars, en dag med mycket att uppmärksamma. Om jag hittar någon stödstrumpa som inte är svart ska jag vara med och rocka sockorna idag, det är den internationella skogsdagen, sista Ett foto i timmen för mars och en hel del annat att uppmärksamma.

Kl. 05. Det är dags att starta den här dagen.

Kl. 06. Jobbmakorna är fixade. Sedan förra veckan är det lite leverpastej på den ena.

Kl. 07. Förbereder veckans bildlektion.

Kl. 08. Eleverna gör mappar att lägga sina alster i.

Kl. 09. Lektionen är slut så jag hänger upp datorsladdarna.

Kl. 10. Matte med ena halvan av klassen.

Kl. 11. Hänger i klassrummet med fastande elever.

Kl. 12. Efter lunchen var det dags för ett författarbesök, som var väldigt uppskattat.

Kl. 13. Behandlar den torra halsen.

Kl. 14. Det är lite småkallt i klassrummet.

Kl. 15. Förbereder morgondagens första lektion.

Kl. 16. På väg hem och det är ljust ute.

Kl. 17. Gott med en gryta som är redd.

Kl. 18. Tittar på Band of Brothers.

Kl. 19. Lägger patiens.

Kl. 20. Får psykbryt på grannen som gör jag vet inte vad men lever om gör det. Väver de mattor? Skördetröskar? Nej, jag vågar inte ringa på hos dem. Andra som fotar sin dag hittar du här.

4 kommentarer:

Efwa sa...

Kikar in på din dag men får återkomma igen när du fått upp fler bilder.

Anonym sa...

Tack för att vi får följa din dag.
Måste vara intressant med författarbesök. Kommer hen till hela mellanstadiet, eller enbart till klassen?

Anni sa...

Vad kul med författarbesök!

När jag ser mattetalen på tavlan är jag glad att dina elever lär sig detta. I efterdyningarna av gårdagens hockeymatch var det flera VUXNA som ansåg att fyra tiondelar skrivs 0,04 så att 0,4 betydde fyra hundradelar. Undrar just vad de anser att 0,004 är - heltal kanske?

Vonkis sa...

Efwa
:-)

Anonym
Hon besökte alla klasser under tre dagar.

Anni
Det var väldigt uppskattat med besöket.
Det är svårt med talsorter efter decimaltecknet men ibland blir jag förvånad över hur många vuxna det är som faktiskt inte har koll på det.