fredag, mars 29, 2024

Fem en fredag 29 mars 2024

Välkommen till FredagsBloggen

Långfredag, jag är ledig så vad passar väl bättre än att vara med på ElisaMatildas Fem en fredag igen. Dagens tema är Situationer.

En vän är i närheten och vill komma förbi. Hur lång tid behöver du innan du skulle kunna öppna dörren?
Det beror alldeles på i vilken form kroppen är/har varit senaste tiden. En bra period kan vännen komma på 20 minuter, en dålig får de vänta två-tre dagar.

Du hittar något på marken som ser tappat ut, vad gör du?
En nalle, snuttefilt etc. lägger jag upp på exempelvis ett räcke eller en bänk i närheten. Något mer värdefullt skulle jag lämna in på i närmaste butik, om det finns någon i närheten.

Du vaknar plötsligt av att du står på en scen, med publik som väntar. Vad gör du?
Jag skulle säga Ingen är fri förrän alla är fria.

Ute på stan ser du en bit bort hur några försäljare vill sälja in något till förbipasserande. Vad gör du?
Höjer volymen på podden jag lyssnar på, tittar åt ett annat håll och går på.

På middag blir du serverad något du absolut inte tycker om. Hur reagerar du?
Beror på vem som serverar och vad det är. Sushi skulle jag kunna peta i mig (skulle dock ta ett tag), lever får ligga kvar. Om jag känner den som bjuder skulle jag säga som det är och eventuellt fråga om det finns något annat som en frukt eller liknande.


Inga kommentarer: