fredag, juli 12, 2024

Fem en fredag 12 juli 2024

Välkommen till FredagsBloggen

Semestern har kommit halvvägs och på det stora hela har det varit bra. Om något skulle jag önska mig mer åska. Men men. Ledighet betyder mer tid till ElisaMatildas Fem en fredag, dagens tema är I denna ljuva sommartid.

Hur mycket badar du på sommaren?
Förutom i svett, inte alls. Senast jag badade ute var ett fåtal gånger under värmeböljan 2018.

Hur mycket solar du på sommaren?
Jag kan få skov av solen så inte alls. Om det är soligt när jag går ut är det spf 50, långärmad t-shirt med vanlig t-shirt över och solhatt.

Vilken sommaraktivitet gör dig mest glad?
Semestern med Den ömma modern och vara på lotten. Årets semester gick norrut. Har några inlägg kvar att skriva om den men läs gärna om besöken på Bodens fästning (Rödbergsfortet), Siknäsfortet, Luleå domkyrka och Nederluleå kyrka.

Hur smakar din sommar?
Om jag har tur, surströmming. Annars, mörkchoklad- och mangoglass och fatoush.

Vad vill du göra mer av under sommaren?
Vill vara mycket mer på lotten än det blivit hittills.

Inga kommentarer: