söndag, september 25, 2005

En härlig lista

Det ska ju göras listor på allt möjligt så här kommer en liten lista från mig. Det är min topp 10-lista på de sällskaps spel som jag tycker är roligast att vinna.


1. Tp: Det ska vara det riktiga spelet. INTE den fjantiga versionen där man kan hoppa över halva spelplanen och komma till en plupchans. Den är så jäkla fjantig.

2. NE-spelet: Frågorna är kluriga och ofta är ledtrådarna värdelösa. Det är just därför spelet är roligt att vinna

3. Alias: Att det finns så många olika sätt att förklara ord på. Sedan är det ju alltid trevligt med stressmoment i spel också.

4. Rita och gissa: Återigen ett spel med stressmoment. Aj lajk, aj lajk a lått. Att jag dessutom kan vinna trots att jag ritar som en 7-månaders bebis är ju fullkomligt himmelskt.

5. Tribond: Många gånger gäller det bara att chansa hejvilt. Men vad då? Man ska kunna gissa mycket och snabbt också, sånt kräver sin kvinna!

6. Pratmakarna: Väldigt likt Alias men med roliga dueller.

7. Geni: Kunskapsspel kan (nästan) aldrig bli fel.

8. Snabb varianten av Alphapet: Lite stress, lite bluff för att öka stressen för motspelarna, he he

9. Från A till Ö: Först hjälps man åt, sedan plocka man bort alla markerna för "partnern" vid första bästa tillfälle. Ondskefullt, och härligt.

10. Yatzy: Det är aldrig fel att vinna med "hjälp" av slumpen...

Inga kommentarer: