fredag, september 09, 2005

Ohyra hemma!

Jag har fått in ohyra i min lägenhet.

Förra veckan målade jag om i mitt sovrum och när jag städade undan efter målandet såg jag vad jag trodde var en silverfisk på golvet. Hjälp! Hur vidrigt som helst.

Sedan dess har jag tokstädat här hemma. Det som absolut inte behöver vara i lägenheten har jag burit ner till källarförrådet. Klädkammaren tömde jag, städade ur med klorin och ställde sedan tillbaka det mesta ikartonger och lådor. Badrummet och köket har också fått sig en genomgång av klorinet. Tyvärr hittade jag mer ohyra i lådan med diskhandukar. Trodde jag skulle kräkas.

Idag har jag pratat med e urtrevlig tjej på anticimex som kunde lugna ner mig lite. Det är inga silverfiskar. Det är något som heter pälsänger och de sätter sig på textilier (så nu måste jag gå igenom allt sänglinne också) och de söker sig inte till mat. Det bästa är att anticimex inte behöver komma hit och bespruta en massa, det räcker med att jag fortsätter med min städning. Tack gode Gud för det!

Inga kommentarer: