söndag, september 10, 2006

Svensktoppen

Välkommen till Nostalgibloggen

I morse när jag vakkade (ja, det var morse, eller kanske egentligen förmiddag...) lyssnade jag på svensktoppen. I slutet påminde Annika Jankell de som sitter i juryn att de ska rösta.

Det fick mig att tänka på en sak.

När jag var yngre (ja, YNGRE, inte liten) röstade man genom att skicka in brev, elelr kort. Om jag inte minns fel sändes ett program på lördag där vi fick höra vilka man kunde rösta på till listan nästa vecka. På söndagen sändes själva listan där vi fick höra vilken som var etta och vilken som åkt ut.

Fatta, två dagar med svensktoppen.

Det går verkligen frammåt.

2 kommentarer:

miyala sa...

:) Jag önskar att jag oxà kunde fà allt det där typiskt svenska:(

Vonkis sa...

Det kan du! Gå in på www.sr.se och lyssna på webradion! (det är så jag lyssnar på Radio Västernorrland på jobbet)