söndag, september 10, 2006

Vem vet hur det blir...

Välkommen till valbloggen

Jag har ju haft lite problem med att veta vilket parti jag ska rösta på i det här valet, trots att jag har varit partipolitiskt aktiv socialdemokrat.

Men nu tror jag att har kommit på en lösning.

Efter valet ska jag nog engagera mig politiskt igen och snäppa upp partiet en hel del.

Frågan är bara när jag ska ha tid.

Jag har handbollsträning tisdag, torsdag och lördag och så har jag ju bönegruppen på onsdagar. Dessutom saknar jag att sjunga i kör...

Ja ja
På något sätt ska det väl gå.

5 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag har också haft beslutsångest, det blir lite olika till riksdag och kommun - det är bara kyrkligt (o)politiskt engagerad jag är... där är det inga problem med tillhörigheten.

miyala sa...

Hm... jag som hade hoppats pà att det fanns hopp även för dig:/

Vonkis sa...

Bloggblad
Tack och lov har jag inte haft problem med kyrkvalet så här långt, hoppas att det håller i sig.

Miyala
Naturligtvis finns det hopp för mig! Frågan är hur det är med dig...

Vanja sa...

Inte blir man klok på hur man ska rösta i år (heller)... nu när jag är egenföretagare har jag ju dessutom helt andra krav än för 8 år sedan när jag röstade på miljöpartiet... Svårt! För miljön är ju också vikig... Men hur ska man överleva... och vården... man blir galen av alla bud man får i valdebatterna. Ska själv medverka i en i morgon på P5 mellan 17-19, hoppas jag får något klokt svar!

Vonkis sa...

Oj, jag har glömt att hälsa dig välkommen till den här bloggen Vanja.



Välkommen hit Vanja