söndag, juni 27, 2010

Kommer jag iväg i år?

Välkommen till VandringsBloggen

Förra sommaren hade jag en plan. Jag skulle tillbringa en ledig dag med att vandra till Slåttdalsskrevan och en dag med att vandra till Balesudden. Båda platserna har varit målet vid flera friluftsdagar under skoltiden och jag har länge känt att det vore kul att gå dit igen.

Förra året blev det inget av de där vandringarna. De få dagar jag var ledig var det dåligt väder och den enda dag som hade vandringsväder dök det upp annat att göra.

Men i år. I år ska det bli av!

Har preliminärt bokat in torsdag som vandra-till-slåttdalsskrevan-dag. Planen är att börja vid den norra entrén runt klockan 9 och sluta vid den södra.

Håll gärna tummarna för att det blir av och om du vill hänga på är du självklart välkommen!

Läs mer om
Slåttdalsskrevan Slåttdalsskrevan Balesudden

FRA:are – download torrent Piracy Jihad Jane
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

2 kommentarer:

Micke sa...

Torsdag som kommer?
Tyvärr så jobbar ju jag och angående Bales så går du väl från Hålviken då antar jag?

Själv tar vi ju bilen 7km längs en skogsbilväg och kommer fram ett par hundra meter från naturreservatet och Bodviken då :)

Vonkis sa...

Micke
Vad synd att du inte kan på torsdag.
Ang. Balesudden hade jag tänkt gå från Hålviken ja, det är ju på cykelavstånd från päronen, men hade tänkt gå hela vägen och avsluta på "andra sidan" och bli hämtad vid sandlågan. Men vi kan ju bestämma datum och mötas på halva vägen, eller på Balesudden :-D