fredag, juni 11, 2010

Vad har regeringen emot djur?

Välkommen till JaktBloggen

Först ifrågasatte jordbruksminister Eskil Erlandsson vad som är sexuellt utnyttjande av djur, sedan tilläts licensjakt på varg. Nu vill regeringen tillåta kommersiell valjakt så det ska tydligen vara ok att slakta valar till havs. Regeringens djurpolitik är verkligen toppen.

Läs mer
SR DN SvD SVT NSD Dagen Youtube Expressen GreenPeace Aftonbladet Nyhetskanalen


FRA:are – download torrent Piracy Jihad Jane
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

3 kommentarer:

Den förvånade pappan sa...

Det finns ett par frågor där jag faktiskt inte alls förstår Alliansens politik. Detta är just ett sådant område.

Jag ställer mig lika frågande till detta förslag som jag gör till det mesta som Sahiln/Östros/Ohly säger.

Sparka Erlandsson, Carlgren, Björklund och Ask och regeringen skulle vara riktigt bra. Tyvärr är det ju i princip endast inom detta område som vänsterna är skarpare...så de är ändå inte ett alternativ...

Tri.Se sa...

att jaga och skjuta djur är ett nöje för Eskilssons alliansregering, där reklam för vapen och jaktkläder för de välbeställda görs i SvD. Är det egennyttan och nyttan som det sämsta materialistiska pragmatiska tänkandet? Varg valar grisar inburade rävar och minkar och farmade emu-strutsar att glupa i sig kött som protein trots att det finns alternativ. Jag är inte imponerad, men av Christian the Lion - se Svt.se/play dokumentärfilm - är den kärlek jag vill se mellan människan och naturen.

Vonkis sa...

Den förvånade pappan
ja, ibland skulle i alla fall jag vilja mixa ihop (nästan) alla partier och plocka ut godbitarna till ett eget parti.

Ymatrisse
Hade ju tänkt se den dokumentären när den gick här om dagen, får ta och titta på den på SVT Play istället. Tack för att du påminde mig om den.