söndag, maj 13, 2018

Det tar sig

Välkommen till BalkongBloggen

Idag har jag plockat lite på balkongen. Några blommor har blivit utplanterade, andra får stå kvar i sin krukor ett tag till tills att jag bestämt mig för hur de ska stå.

Nu börjar de komma, pollinerarna! Idag har det varit både humlor och bin och smaskat på blommorna, underbart.

De runda krukorna på balkongräcket är lite svårplanterade eftersom det finns en avdelare i dem. I år blev det pelargon, hänglobelia och nejlka i dem. Vitt, rosa och lila. Tror det blir bra.

I en av de avlånga balkonglådorna fick resterande pelargoner flytta in. Hur gör man med vissnande blommor på pelargoner? Ska man plocka bort dem eller låta dem sitta kvar och ramla av på egen hand?

Det är mycket vitt, lila och rosa på balkongen men även lite orange. Testar med en orange hörna. Till höger om det här tänker jag ha balkongstolen och då blir det bra med brickan längst upp så kan den fungera lite som ett bord.

Behöver handla lite fler blommor och så vill jag ha en liten parasoll, en sådan som sitter på balkongräcket tror jag. Sedan är jag nog klar.

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

7 kommentarer:

Versch sa...

Vad fint det blir. :)
Bryt bort de överblommade pelargon-kvistarna så kommer det snart nya fina.

Vonkis sa...

Versch
Tackar känner mig faktiskt ganska nöjd :-)

Anonym sa...

Instämmer om pelargonerna.
Du har fått jättemysigt på balkongen. Hoppas du hittar en vettig parasoll.
//Marianne

Kjell Sigbjørn sa...

Ja du manga snygga blommor på din balkong. Har tørs jag plantera blommor utomhus, før en jag ser juni månad komma, Det hander nu och då det kan komma en och annan frostnatt innan midtsommer så langt norr i Norge och Sverige. Såvidt snøn har kommit bort också.

Anonym sa...

Superfint! Kraaam/Anneli

Anonym sa...

Gösta Ekman

Anni sa...

Som du fick råd om, knipsa bort de överblommade blommorna så får du fler nya (och det ser trevligare ut)