onsdag, juni 20, 2018

EFIT 20 juni 2018

Välkommen till FotoBloggen

Höll nästan på att glömma, det är ju Ett foto i timmen idag! Här kommer mina bilder.

Kl. 06. På väg till bussen för att träffa mina nya kollegor.

Kl. 07. På plats och förbereder för första överlämningen.

Kl. 08. Har fått lite saker från klassläraren, bland annat klassens maskot.

Kl. 09. Har fått bilder på de nya klasserna.

Kl. 10. Kunde inte fota.

Kl. 11. Har precis gått i den här läskiga trappen men nu har jag sett mitt nya arbetsrum också.

Kl. 12. Sätter mig framme hos chauffören så att jag inte missar hållplatsen för bussbytet.

Kl. 13. Nästan framme på jobbet men måste handla lite lunch först.

Kl. 14. Lämnar in lite grejer som jag inte behöver längre.

Kl. 15. Kikar in hos några kollegor och bjuder på wienerbröd.

Kl. 16. Samlar ihop de flesta av mina flyttpåsar. Jägarns vad grejer en samlar på sig. Och då har jag ändå slängt en väldans massa.

Kl. 17. Dags för aw med arbetslaget.

Kl. 18. Maten är uppäten men vi sitter kvar och surrar lite.

Kl. 19. Vi har flyttat på oss men surrandet fortsätter. Och så tittades det lite på fotboll. A har svårt att förstå att jag tycker att Iran har det snyggaste landslaget i fotboll.

Kl. 20. Bättre sent än ännu senare heter det ju. Jag beställde in en liten efterrätt.

Kl. 21. På väg hem. Funderar på om jag kanske skulle skaffa ett sånt där abonnemang till Symfoniorkestern.


Det fick avsluta min fotodag för den här gången. Här hittar du fler som är med och fotar idag.

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

7 kommentarer:

Annika S sa...

Hejsan, kikar in på din dag
Ja det var en rejjält läskig trappar
/Annika
https://auroraaurum.wordpress.com/

Anonym sa...

Du verkar ha haft en rätt underbar dag!
//Marianne

mossfolk sa...

Aha du ska byta arbetsplats. Spännande!

Anna sa...

Inne och kikar på din dag. Skoj som vanligt!

Efwa - Medea sa...

Inne och kikar på din dag. Du är visst den andra med nytt jobb idag!

Vonkis sa...

Annika S
Det blir till att hålla i sig i räcket.

Anonym
Mer intensiv skulle jag säga.

mossfolk
Japp, ny skola och ny kommun:-)

Anna
:-)

Efwa - Medea
Jobbytartider :-)

Anni sa...

Grattis till nytt jobb, så spännande!
Och ja, skaffa säsongskortet - då blir det av!