lördag, februari 29, 2020

EFIT 29 februari 2020

Välkommen till FotoBloggen

Sista februari, skottdagen och dags för ett foto i timmen.

Kl. 06. Ska duscha, duschmattan ligger åt fel håll men vem orkar ändra. Ja, jag har en badmatta i form av en korokodil.

Kl. 07. Förbereder disken med lite blötläggning.

Kl. 08. Slappar lite med att titta på klipp från Stephen Colbert.

Kl. 09. Pratar lite i tefelonen.

Kl. 10. Löser Melodikrysset i grupp.

Kl. 11. Får för mig att köksmattan i plast ska sköljas av.

Kl. 12. SÅ sitter han där i Vinterstudion. Marcus Hellner. Saknad i skidspåren.

Kl. 13. Så blev det då dags för EFIT-disken.

Kl. 14. Men så härligt med lite mensvärk. Precis vad som saknades. Tur jag har min värmedyna.

Kl. 15. Tacksam över att hitta två gorbys i frysen så jag slipper stå vid spisen och laga mat idag.

Kl. 16. Läser Klubben av Matilda Gustavsson, måste fock ta lite pauser mellan varven för jag blir förbannad av det jag läser.

Kl. 17. Nu när det har snöat passar julgardinerna väldigt bra till omgivningen utanför. Julen sägs ju vara till påska så de får väl sitta kvar ett tag till.

Kl. 18. Ja ni, den här dagen har det inte blivit många knop. Blir galen när det blir så här. Fördriver lite tid med att titta på Hem till gården.

Kl. 19. Och så lite Rapport, men snart börjar Andra chansen.

Kl 20. Melodifestivalar, gillar Felix Sandmans låt men tror den får svårt att gå vidare.

Kl. 21. Det är fortfarande Melodifestivalen men de senaste 45 minutrarna har det varit nostalgikavalkad. De flesta tittarna har nog glömt att det pågår en tävling.


Fler bilder kommer under kvällen. Andra som är med och fotar sin dag hittar du här.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

7 kommentarer:

Karoleen sa...

Halloj! Kikar in på din dag ������

Anonym sa...

Med fåglar på gardinerna är det väl snarare vintergardiner, och de kan man ha tills det blir vår.
//Marianne

Annika sa...

Tack för titten
Nej nej nej inte snö och jul till påsk :-)

joakim sa...

Tittar in på din dag :) ooh vem älskar inte Gorbys

Razzy sa...

Tittar in på din dag. Håller med de andra, dina gardiner passar hela vintern :)

joakim sa...

Mello missade vi helt :) vi brukar bli tvingade att titta på det om vi får besök eller besöker andra. :D

Anni sa...

Du kunde ju vänt första fotot uppåner så hade ingen förstått hur krokodilen egentligen ligger :-)
Tänk att jag hade alla rätt på vilka som skulle gå vidare från duellerna. Synd om artisterna när mellanakterna var så mycket bättre.
Fågelgardiner med videkvistar och rönnbär (?) passar året om. Så fina!