fredag, mars 06, 2020

EFIT 6 mars 2020

Välkommen till FotoBloggen

Vi har kommit till mars och det är dags att ta Ett foto i timmen igen.

Kl. 06. Kom på när jag gick till spårvagnen att det är fotodag idag. Glädjer mig åt ljuset.

Kl. 07. På plats på jobbet. Kollar hur det ser ut med den föranmälda frånvaron idag.

Kl. 08. Nästa vecka är det prov så vi går igenom vad man ska kunna.

Kl. 09. Eleverna jobbar så det står härliga till.

Kl. 10. Förmiddagsfikar. Har fyllt på den lilla blå väskan på nyckelknippan med nya engångshandskar.

Kl. 11. Plockar fram facit till arbetsboken. Eleverna får rätta själv den här gången då de jobbar med lite olika saker.

Kl. 12. Dagens lunch, kålpudding. Så gott.

Kl. 13. Repetitionerna av medeltiden fortsätter. Vi tittar på en karta över handel.

Kl. 14. Idag fick jag lära mig något nytt av kollegan P. Så här kan man få Astrid Lindgren att se ut.

Kl. 15. Letar bilder att lägga in i provet vi ska ha nästa fredag.

Kl. 16. Idag blev det bara en timmes övertid men nu är jag äntligen på väg hem.

Kl. 17. Som vi fick vänta på spårvagnen men till slut kom det flera stycken och jag har tagit mig till affären. Det blir en enkel middag ikväll.

Kl. 18. Äter kycklingsallad, uppdaterar bloggen och tittar på skidskytte.

Kl. 19. Blev kvar framför TV:n, tittar på Rapport och inser att den där säcken under tv-bänken inte hör hemma där.

Kl. 20. Har helt klart fastnat i soffan. Nu är det säsongspremiären av Bäst i test jag njuter av.

Kl. 21. Lyssnar på P1 dokumentären Kungen och Drottningen av Dramaten om Marie Göranzon och Jan Malmsjö. En väldigt fin dokumentär som jag lyssnade på redan igår men jag ville lyssna igen.

Kl. 22. Surfar runt bland bloggar jag brukar läsa. Så kommer jag till en blogg det var ett tag sedan jag besökte och jag inser att kvinnan bakom bloggen har gått bort. Vila i frid.


Fler bilder kommer under dagen. Andra som är med och fotar idag hittar du här.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

7 kommentarer:

joakim sa...

Härligt med att solen sakta men säkert kommer tillbaka :)

Efwa - Medea sa...

Visst är det underbart att ljuset återvänder. Men jag ser inte fram mot att det blir ljust vid halv fyra på morgonen eftersom jag vaknar av ljuset trots mörkläggningsgardin. Men jag får ta det onda med det goda. ;-)

Annika sa...

Vad fint med soluppgång

Vonkis sa...

joakim
Det är det sannerligen.

Efwa-Medea
Fy vad jobbigt, tack och lov är jag inte känslig för ljuset på det viset.

Annika
Kan inte annat än hålla med :-)

joakim sa...

Tittare förbi din dag. En lugn och skön dag :)

Micke sa...

Kollat in skolfredagen.
Ja, det är otroligt fint ute idag. Soligt och massa fluffig nysnö.

Anni sa...

Lycka är att det ljusnar på morgonen igen! Jag har så svårt för de mörka vintermorgnarna och vill absolut inte ha sommartid året om - hoppas att det inte blir så, då blir de mörka morgnarna övermäktiga.

Visst är det sorgligt när bloggvänner försvinner, Ibland får man veta varför, men ofta har bloggen bara tystnat. Även om man inte känner varandra, så känner man varandra på något sätt.