torsdag, oktober 22, 2020

Den tvåhundrafjortonde dagen: Tomatallergi?

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag tvåhundrafjorton i isolering. Att jag har fått lite dille på tomater under sommaren och hösten kan ha framgått i tidigare inlägg. Nu blir det kanske inte längre tomater varje dag men några dagar i veckan äter jag dem endera på mackor eller till maten.

Tyvärr har jag noterat om om jag en dag äter ganska mycket tomater (låt säga tre stycken hackade som jag äter med hummus eller en dressing av yoghurt, mynta och vitlökspulver) så blir jag ganska dålig i magen efteråt.

Igår åt jag flera tomater och idag har magen varit minst sagt bråkig. Lugn, jag ska inte ge några detaljer.

Men nog är det väl märkligt att magen ska krångla. Jag har googlat på känslig mage tomat och det jag hittat har snarare varit att tomat är något man kan äta om man har känslig mage.

Nåja. Nu är tomaterna ändå så pass dyra att jag inte kan äta lika mycket av dem.

Inga kommentarer: