lördag, oktober 24, 2020

Den tvåhundrasextonde dagen: Ett foto i timmen lördag 24 oktober

Välkommen till FotoBloggen

Dag tvåhundra sexton i isolering. Tänk att det idag är två månader kvar till julafton! Har ni vågat planera något julfirande än? Idag är det även FN-dagen och dags för Ett foto i timmen igen. 

Kl. 06. God morgon. Tror det är dags att ställa en lampa i sovrumsfönstret.

Kl. 07. Ordningen är återställd, nyponsoppan till morgonmedicinen är tillbaka.

Kl. 08. Funderar på om jag ska sätta upp båda tavlorna från Ella Jax på den här väggen och flytta blomman till sovrummet, eller om en ska upp här och den andra i sovrummet. Stora frågor att grubbla på så här på morgonen.

Kl. 09. Sätter mig med pm:et som ska in på tisdag.

Kl. 10. Självklart löser jag Melodikrysset i grupp även denna lördag.

Kl. 11. Testar att flytta på brudkistan morfar gjort. Den får stå här ett tag så jag får känna in placeringen.

Kl. 12. Borde sitta med pm:et men fortsätter att plocka i lägenheten. När jag flyttade in i lägenheten för några år sedan satt det det en krok i taket i det som nu är min läshörna. Funderar på om jag ska hänga en ampel med en novemberkaktus där.

Kl. 13. Ute på en bensträckare i blåsten.

Kl. 14. Hemma igen, sitter på avkylning framför fläkten. 

KL. 15. Blir uppdaterad och uppdaterar M på vad som hänt senaste tiden.

Kl. 16. Mäter hissen.


Kl. 18. Seger! En stor och en liten IKEA-kasse är nu hopvikta.

KL. 19. Hur kan jag fortfarande hitta kläder jag inte kan ha längre??? Tycker att jag har rensat garderoben hur många gånger som helst.

Kl. 20. En annan sak jag sa se vad jag tycker om är att ha en liten matta vid sängen. Den här tiden på året brukar det bli lite kallt på golvet eftersom jag inte vill ha ett varm element i sovrummet. Kanske kan jag slippa frysa om fötterna på mornarna med den här.

Kl. 21. Läser lite kurslitteratur så här på kvällskvisten.
 
Känner att jag hållit igång rätt mycket idag så det får bli det sista fotot för den här gången. Andra som är med och fotar sin dag hittar du här.

11 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Godmorgon. För en gångs skull är jag tidigt med på EFIT. Ja, jag har börjat tänka lite på julen. Några av mina barn ska komma hit och åtminstone äta jullunch. Men allt hänger ju på hur "läget är" vid den tiden.

Vonkis sa...

Efwa - Medea
Vi får hoppas att ökningen som pågår just nu avtar, snabbt, så det kan bli någon form av umgänge.

Anonym sa...

Tack för idag med god hjälp till krysset. Önskar er alla kryssare en god helg :)

Micke sa...

Nyponsoppa var det länge sedan jag drack kom jag på nu..

Vonkis sa...

Anonym
Var så god :-)

Micke
Här är den standard sedan några år tillbaka.

Anonym sa...

Tavlorna bör nog sitta tillsammans, tycker jag.
Sedan en rapport om Moses stentavlors rullande blad.
Önskar dig en bra helg!
/Marianne

Versch sa...

Pratade lite om julfirandet häromdagen. Konstaterade att det inte kommer bli som vanligt. I år skulle vi egentligen firat uppe i Luleå men att resa iväg känns inte som ett vettigt alternativ i dessa tider. Det kommer inte heller bli en vanlig Smålandsjul. Får se om jag och mannen tar en julafton i det stilla med Kalle Anka eller om det blir med någon mer i familjen. Hela familjen kommer inte kunna samlas, vi är alldeles för många för att det ska vara Corona-säkert.

Tavlorna du funderar över tror jag skulle passa bra att ha tillsammans. :)

Vonkis sa...

Marianne
Blomman ser likadan ut fortfarande. Börjar fundera på om jag ska hänga båda tavlorna i sovrummet istället. En på väggen mot köket och en ovanför kistans nya plats.

Versch
Nej, några långa resor över jul känns inte säkert. Jag blir kvar i Östergötland.
Skulle ni kunna dela upp firandet och träffas olika dagar hemma hos olika familjemedlemmar?

Versch sa...

Kanske...det är ett av alternativen som vi nämnt men vi får se.
Förstår att du blir kvar i Östergötland med tanke på omständigheterna.

Alltid lika roligt att se lite bilder från vackra Norrköping. Saknar staden ibland men ångrar inte flytten. Tänk att det är ett helt år sedan jag var där sist...får se när det blir nästa gång. Vore skönt om det kunde lugna ner sig med den där Coronan...

Micke sa...

Angående glöggen, tycker den fick mer än godkänt. Men blir ju andra smaker än en sån där vanligt hederlig "röd" :)

Vonkis sa...

Versch
Jag sa det till Suzan idag, det är en fin stad ändå Norrköping.

Förstår att ni inte ångrar flytten, jobbet verkar väldigt bra för att inte tala om allt fint ni ordnar med i huset :-)

Micke.
Skulle kanske lägga en beställning på lite glögg :-)