lördag, juni 03, 2023

Melodikrysset vecka 22 2023

Välkommen till KryssBloggen

God morgon löjlisar och olöjlisar, hoppas ni får en fin pre-nationaldagshelg. Här har det varit kyligt under natten med temperaturer nere på 5 grader, det ska bli så skönt när jag kan sluta bära in balkongblommorna på kvällarna. Det är lite oklart om jag kan lösa krysset live med er idag. Jag ska följa med en vän till grannstaden och vi vet inte exakt när vi kan åka men det kan bli under krysset.






snabbgenomgången






114 kommentarer:

Christer sa...

God förmiddag! Här på/i Limhamn skiner solen från en klarblå himmel och termometern visar + 16 C. Efter krysset tar jag dagen som den kommer.

Vonkis sa...

Christer
Låter som det varit behagligare temperaturer hur sig :-)

lasse sa...

God förmiddag !
Termometern i köksfönstret visar + 36 grader men den aktuella tempen ligger nog på 10 grader, halvstark vind.
Jag hade några funderingar på vad jag skulle göra idag men då sömnen inte infann sig ordentligt, blir det nog till
ta det lugnt.

Anders sa...

Go morgon kryssare , blir med här idag och löser lite kryzz.

Petra sa...

Godmorgon från husvagnen i Stråvalla. Här lyser solen och det blåser inte lika mycket som det gjorde igår så det kan bli en varm dag.

Vonkis sa...

lasse
Jobbigt med sömnen, du får ta en gubbvila efter krysset.

Anders
Härligt :-)

Anonym sa...

God förmiddag från ett soligt Ulricehamn 13°

Bettan sa...

God morgon. Efter krysset blir det ev. en tripp till syrran

Lena sa...

Morrn från husvagnen vid piteälva. Anar en sol bakom molnen, termometern visar blyga 10 grader.
Mötte sommaren i Prag med sol och 24 grader kom hem till 4 och regn 🥶. Fick snöbilder från Kiruna i mott instagramflöde 😅

Bettan sa...

Förra veckans svar:

V 9 Mamas
L 3 Mama
V 8 Cass
L 7 Spader
V 1 Madame
L 1 Mu
L 6 Malena
V11 Nattens
L 2 Drottning
V13 Arg
V 4 Jessica
L 4 Just
V 6 Motsats
V 5 Mat
L12 Så
V10 Erika

Jo sa...

Morrn, morrn från ett halvmulet Västervik! Vi är äntligen ute i Rucklet igen och jag kan kryssa i lugn och ro. (Förra helgen hängde jag på en crossbana så då blev det inget kryss.)

Anonym sa...

God morgon från ett halvmilen Höljes🙂Här är det fortfarande minusgrader på natten så det är att bära ut och in på kvällar och morgnar/ Yvonne

Anonym sa...

Halvmulet ska det stå

Christer sa...

Harry BELAFONTE

Anonym sa...

Belafonte

Anonym sa...

E det Lasse i Torrevieja ?

Anders sa...

L-1= BELAFONTE (Harry)

Jos Pouwels sa...

Godmorgon, soligt och warmt i Nederländerna

Anonym sa...

Har någon här haft turen o vinna en bricka eller ett badlakan?🤔

lasse sa...

Jag har vunnit en bricka !

Anonym sa...

Nanne

Anders sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jo sa...

Vad roligt Lasse!! Grattis!!!

Anonym sa...

V14 eurovision

Anonym sa...

Nanne, tre, eurovision

Anonym sa...

Grattis till brickan Lasse… jag tänker hålla på tills jag vinner nåt 🤪

Christer sa...

NANNE; TRE; EUROVISION

Lena sa...

Grattis Lasse 👍

Christer sa...

Grattis Lasse!

lasse sa...

Det är några år sedan nu !

Robert sa...

Bugsy malone

Christer sa...

BUGSY MALONE

Anonym sa...

Robert: tack

Jo sa...

Lasse:Du kanske inte menade idag... Du kanske svarade på frågan ovanför? Men jag hade missat att du hade vunnit, så grattis a alla fall! :)

Anders sa...

V-11= NANNE
V-12= TVÅ
V-14= EUROVISION

Bettan sa...

Har också vunnit en bricka för jättemånga år sedan

Christer sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Bettan sa...

Laleh

Anonym sa...

Laleh?

Christer sa...

LALEH

Anonym sa...

Kan det varit Bugsy Malone på v 1?

Robert sa...

Laleh

Anonym sa...

L3=YAHOO?

lasse sa...

Eller YOHIO

Anonym sa...

Galen

Christer sa...

GALEN

Robert sa...

Galen

Anonym sa...

GALEN

Anders sa...

L-2= GALEN

lasse sa...

V 8 FANTOMEN

Jos Pouwels sa...

Galen?

Robert sa...

V8 fantomen 😎

Anonym sa...

Fantomen

Anders sa...

V-8= FANTOMEN

Christer sa...

FANTOMEN

Anonym sa...

Fantomen

Bettan sa...

Halvtid:
L1/ Belafonte
L2/ Galen
L3/
L4/
L7/
L9/
L10/
L13/

V1/ Bugsy Malone
V5/ Laleh
V6/
V8/ Fantomen
V11/ Nanne
V12/ Tre
V14/ Eurovision

Christer sa...

L3 Yohio????

Linda sa...

Jag har vunnit 2 brickor, 2 pennor, 1 klocka och 1 badlakan. Badlakanet vann jag förra året, med de andra sakerna var många år sedan. Jag har löst och skickat in varje lördag i många år.

Robert sa...

🪽ord…

Robert sa...

Lene

Christer sa...

LENE Marlin

Anonym sa...

Lene

Anders sa...

V-6= LENE

Anonym sa...

Har aldrig vunnit något på alla år jag kryssat, men vad gör väl det☺️ ett måste på lördag.

Christer sa...

NU

Anonym sa...

Nu

Robert sa...

Nu

Jo sa...

Nu grönskar det

Anders sa...

L-7= NU

Anonym sa...

Har heller aldrig vunnit nåt, men det är kul att vara med och testa/Yvonne

Anders sa...

L-4= MILLER
L-10= GLENN

Anonym sa...

Yahoo

Christer sa...

YOHIO

Anonym sa...

Yohio

Lena sa...

Oj vilken tur du haft. Har också kryssat i många herrans år och inte en vinst i sikte 🤣

Anonym sa...

Yohio

Anders sa...

Har spelat och lämnat in många rätt lösta kryzz men aldrig vunnit nått.

Christer sa...

Mitt inlägg försvann

Bettan sa...

Anders: inte en dålig gissning

Robert sa...

Klockren gissning

Christer sa...

GLENN MILLER

Anonym sa...

Glenn Miller

Anonym sa...

Glenn Miller

Linda sa...

Skickar du in varje gång?

Stina sa...

Glenn Miller

Lena sa...

Vart tog Yohio vägen?

Anonym sa...

Var Glenn Miller från Göteborg? 😂

Christer sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

BS

Anonym sa...

BS

lasse sa...

Som en bekant sa: Gnäll Miller

Bettan sa...

BS- Barbro Svensson

Anonym sa...

Barbro Svensson

Stina sa...

BS

Anonym sa...

Barbro Svensson = BS

Christer sa...

Skrev fel BS skall det vara Barbro Svenssson

Christer sa...

TANGO

Anders sa...

L-9= TANGO

Anonym sa...

Tango

Anonym sa...

Tango

Petra sa...

Tack för idag, önskar er en fortsatt trevlig helg. Hörs om en vecka igen.

Bettan sa...

Dagens kryss:
L1/ Belafonte
L2/ Galen
L3/ Yohio
L4/ Miller
L7/ Nu
L9/ Tango
L10/ Glenn
L13/ BS

V1/ Bugsy Malone
V5/ Laleh
V6/ Lene
V8/ Fantomen
V11/ Nanne
V12/ Tre
V14/ Eurovision

Anonym sa...

Tack för idag och trevlig helg🙂

Christer sa...

Tack för idag! Vi sörs nästa lördag! Ha en fortsatt fin weekend!

Anders sa...

Tack för idag , sköt om er så hörs vi nästa gång...

Anonym sa...

Tack alla, ha en fin fortsatt helg;)

Anonym sa...

Tack o lov att ni finns!! Så mycket som stör i mitt kryssande, mobilsamtal, nån som börjar prata, slammer mm så jag måste in å läsa era förslag. Annars skulle jag aldrig kunna lösa ett helt kryss. Men jag gillar verkligen melodikrysset o er. Ha en bra helg Tack från Carina

Lena sa...

Tack för i dag. Ha en fortsatt fin helg ich nationaldag.

lasse sa...

Tack för denna gång ! Nu ska vi ut jag och hunden !

Jos Pouwels sa...

Tack för hjälpen. En bra dag, vi hade själv 6 svar. Trevlig Helg

Linda sa...

Tack för idag. Önskar er en fortsatt fin helg. Nu ska jag ut i solen och rensa i jordgubbslandet. Vi sörs nästa lördag.

Jo sa...

Tack för idag! Ha en fin vecka så sörs vi nästa helg!

Anonym sa...

👍