tisdag, september 05, 2023

Ett foto i timmen tisdag 5 september

Välkommen till FotoBloggen

God morgon. September är här. Den ömma modern och lillahyster är här. Och så är det Ett foto i timmen idag.

KL. 05. Har legat vaken i soffan en stund. Känner lite kli i halsen, funderar på om det är morgonkli eller stanna hemma kli.

Kl. 06. Det var inte-tillräckligt-för-att-stanna-hemma-kli så det blir till att ta några papperspåsar och bege sig.

Kl. 07. Vi har friluftsdag, eleverna ska cykla två eller tre mil. Jag börjar med att blanda saft.

Kl. 08. Det räknas matematik, svårast är nog det där att skriva i ett räknehäfte och göra marginaler med linjalen.

Kl. 09. Då tog jag inget kort.

Kl. 10. Borden är på plats vid start och mål. Nu väntar vi bara på kantinerna med korv. Och på att eleverna ska komma tillbaka. Så klart.

Kl. 11. Korven och de första eleverna har anlänt.

Kl. 12. Trötta och stolta cyklister står uppradade och väntar på att få cykla hem.

Kl. 13. Vi är tillbaka på skolan och fyller på med lite energi.

Kl. 14. Då satt jag i överlämning med hon som ska ta över min tjänst och tyckte inte det passade att ta fram mobilen för att fota.

Kl. 15. Packar papperskassar med pärmar, böcker och annat som jag inte vill lämna kvar.

Kl. 16. Står i bilkö. Ska hämta upp Den ömma modern och Lillahyster för äventyr i den södra köpingen.

Kl. 17. Tyger, tyger, tyger. Det ska sys Zadie Jumpsuit till mig samt kjol, byxa och tröja till de andra.

Kl. 18. Solen sken så fint. Det var tomt på bilar både framför och bakom mig, så jag passade på att stanna bilen och ta ett fot.

Kl. 19. Snart hemma, först blev det ett snabbt stopp på Coop.
 
Kl. 20. Avslutar dagen i soffan. Den ömma modern syr ett förminskat kuddfodral på en kudde. 
Andra som fotar sin EFIT-dag hittar du här

3 kommentarer:

Karoleen sa...

God morgon! Är också lite kli-ig i halsen och har konstaterat att det är morgonkli, men det vet man ju aldrig tyvärr. Jag hoppas att det är samma för dig! Det är aldrig kul att bli sjuk!

Anonym sa...

Tack för att jag får dela dina dagar, denna vecka. Besöken i Söderköping och den fantastiska tygbutiken är guld värd.
Nu gäller bara att orka bära hem inköpen

Den ömma modern.

Anni sa...

Poff - nytt jobb bara sådär! Hoppas att du berättar mer!

Tufft av eleverna att cykla så långt så snabbt!?! Jag trodde de skulle hålla på hela dagen men så var de tillbaka till lunch ...

Det där med marginaler i räkneböckerna hade jag glömt. Men minns nu.