måndag, januari 08, 2007

Jag har fått jobb!!!

Välkomen till livet-är-underbart-bloggen

I morse fick jag ett sms. Det var Cecil som skrev att tjejen som haft en friårstjänst under hösten hade sagt upp sig och nu skulle hon, Cecil alltså, ge mina uppgifter till den nye rektorn. mindre än en timme senare ringde rektorn och undrade om jag är intresserad av tjänsten. Och det är jag ju!

Så med start i morgon och för hela vårterminen kommer jag att jobba i en fyra som ma/no-lärare!!!

Jag har varit på arbetsförmedlingen och den här gången hjälpte de mig faktiskt.

Jag blev återaktiverad som arbetssökande, blev inskriven som vikarie på tjänsten och sedan blev jag avskriven igen, efter som jag har jobb! Det hela var klart på cirka 20 minuter.

Jag är så glad att jag nästan gråter!

Så himla skönt!

På bara ett ögonblick vände allt. Nu behöver jag inte känna en massa ångest för att köpa en tröja. Jag har ju pengar att göra det för nu!!!

tra la la la la la laaaaaa

14 kommentarer:

Anonym sa...

EN VARM GRATTISKRAM TILL DIG FRÅN FRÖSÖN!!!

Anonym sa...

CONGRATS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jorma sa...

Jättegrattis!

miyala sa...

grattis grattis grattis.... hur mng procent? KRAMAR!!!

batti sa...

Grattis så mycket!

Anonym sa...

Grattis grattis grattis

Åhhhh vad KUL

Grattis igen

*kramar om*

/Cian

Anonym sa...

Grattis! Grattis Grattis! Var nyvaken då jag ringde dig. Klockan kavrt över ett... Mitt liv är konstigt är hemma. Går och lägger mig vid fyra och går upp vid ett.

Morgondimma sa...

GrattisGrattisGrattisGrattis

Anonym sa...

JÄTTEGRATTIS!!!!

DETTA ÄR DU ALLT VÄRD!!!!

PGW sa...

Tjohoooo! :-)))

Therese sa...

Jättegrattis!!!! Nu måste du uppdatera oss på hur det går på ditt nya jobb!!! Vad roligt! Ut och shoppa!!!!!

Anonym sa...

Grattis!!! Jaaaaaaaaaaaaaaa!! Hurräj!

Anonym sa...

Grattis

Anonym sa...

Grattis :)