söndag, mars 16, 2008

Welcome to Belgrade 2008

Välkommen till EurovisonsBloggen

Jo, i år blir det inte en utan två semifinaler i Eurovision Song Contest. Det blev helt enkelt för tydligt att de som tog sig till finalen via semin hade ett övertag mot de andra bidragen eftersom de spelats mer.

Den första semin är tisdagen 20 maj och torsdagen 22 maj ska Perrelli försvara de svenska färgerna. Förhoppningsvis räcker det till Finalen lördagen 24 maj (för övrigt på dagen 7 månader kvar till julafton då).

Förhoppningsvis har de förbättrat sminkningen till dess också. De sotar och sotar ögonen på Charlotte så att denästan försvinner, det ser ju inte klokt ut!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Okey..men vad är det för likheter mellan The Arks låt och Perrellis? Inte ens samma sound. Bwo´s låt var bra men hennes var bättre ös i.// Hellraiser

Andelieb sa...

hellraiser: Skillnaden mellan The Arks låt och Perellis är att The Arks låt är bra. ;)

Vonkis: Om man tittar riktigt noga kan man se att hon faktiskt har ögon men det kräver koncentration....;)

lillasyster sa...

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/melodifestivalen2008/article2066830.ab

miyala sa...

Har just läst det Ulrika länkade till... roligt om det stämmer:(!

Jaja, det är nog en hel del som är uppgjort för att gynna vissa artister... typ att Charlotte P fick nr 1!

skoggie sa...

TACK för att någon äntligen påpekar detta med sminkningen!!!!!!!!!!!!!!

Vonkis sa...

Hellraiser
Ok, The Arks låt ifjol var inte helt i samma stil men håll med om att det inte är första gången vi skickar en kvinna med det här beatet. Dessutom var ju inte The Arks låt förra året en vanlig The Ark låt, de hade j uanpassat den till melodifestivalen, tror det hade gått bättre för dem i ESC om de hade hållt sig till sitt vanliga sound.

Andelieb
Fast det var inte deras bästa låt, även om den var bättre än "Hero".

Ulrika
Jag skrev
det redan i lördags, det kändes rätt självklart efter att de gav så många tolvor till falsksången Charlotte bjöd på.

Miyala
Helt klart gynnas några artister varje år, det går nog inte att komma ifrån om vi vill ha med etablerade artister i tävlingen, tyvärr.

Skoggie
Jag kan omöjligt vara den första som skrivit om sminkningen. Är jag verklgien det?

Vonkis sa...

Ulrika
Varför kan jag inte läsa din profil? Blir ju nyfiken :-)

Andelieb sa...

Vonkis:
Nej men det har jag aldrig påstått heller. Nu jämförde vi ju melodifestivalvinnare.

lillasyster sa...

för att jag inte har någon då jag använder min gmail för att kunna publicera nåt i din och andras blogg....
är inte så teknisk vet du så jag väljer det som verkar enklast

kram
lillsyrran... =)

Vonkis sa...

Ulrika
Jahaaa, kommenterar du via gmail!!! Trodde du hade skaffat en hemlig blogg eller någe sånt.

lillasyster sa...

hihi
kul att kunna göra dig konfunderad
kram