söndag, maj 15, 2011

Dagen efter

Välkommen till EurovisionsBloggen

För första gången några år har jag inte gått omkring och småtjurat dagen efter finalen av ESC. Det låter säkerligen löjligt att jag brukar vara sur dagen efter, men så är det.

Men gårdagens resultat går det inte att säga så mycket om. Vinnarlåten är helt ok även om jag tröttnar på den om jag hör den för många gånger och den anklagas för plagiat men det var väl nästan väntat. Att personkemin mellan Ell och Nikki knapp fanns verkar inte har gjort något för tittarna ute i Europa. Bristande personkemi spelade i och för sig ingen roll för det danska bidraget ifjol heller...

Hoppas bara att Azerbaijdnans seger med Running scared inte betyder att det blir en hel hoper med ballader som tävlar när det är dags för ESC i Baku nästa år.

Sverige då? Jo, Eric var bra igår och en tredjeplats är ett väldigt bra resultat. Men jag hade ändå hellre skickat Love generation eller Loreen till Düsseldorf

Läs mer
Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet SvD


FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Kalmar Julian Assange
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

3 kommentarer:

miyala sa...

Det ser ljust ut för Erics karriär. Har varit inne pà hans làtar pà youtube och herregud vilka fans han har ute i Europa nu. Mààànga skriver bl.a. pà tyska. De pàminner mig lite om mig pà NKOTB-tiden;).

Ja, det verkar som om han fàr ett genombrott i Europa och det var väl hans syfte med Eurovision över huvud taget.

Min granne (37 àr) fick stàPÄLS av honom...

miyala sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
miyala sa...

Nämen ursäkta men jag kan inte sluta gà in pà Saades làtar pà youtube och läsa vad alla unga tjejer (?) skriver. Det är som NKOTB igen...

det här t.ex.


I'll never be his girlfriend

I'll never kiss him

I'll never listen sweets words from him to me

But I know that I can always dream of him :) And everytime I want to think of him he will be always next to me! (yes, in my dreams, but he will be there anyways)

And I know that it's great to dream! Thumbs up if you agree!

LIte väl mkt deja vu där för min del;)!